Examenstuk voor HMC "Mijn droomstoel"

Braveheart

Actieve deelnemer
3 okt 2012
37
0
Rotterdam
SereN, dat was eigenlijk het enige "stressmoment" in de bouw van de stoel. De leuning was nog los en het is eigenlijk onmogelijk om 9 spijlen plus de armleuning in een beweging te plaatsen. Dus eerst alles in de lijm gezet, en vervolgens met de hulp van Ernst alles vlot op zijn plaats gezet. Je ontkomt er dan niet aan om een aantal spijlen te buigen om ze te plaatsen...
 

Braveheart

Actieve deelnemer
3 okt 2012
37
0
Rotterdam
Allen bedankt voor de complimenten! Ik hoop nog vaak mooie bouwsels met jullie te mogen delen, maar ook vooral veel van elkaar te leren!
 

Braveheart

Actieve deelnemer
3 okt 2012
37
0
Rotterdam
Harold,

Ik wil er zeer zeker mijn beroep van maken! Op dit moment werk ik als freelance interieurbouwer/meubelmaker. Hoewel dit een leuke en leerzame baan is zou ik in de toekomst toch graag volledig in het ambachtelijke meubelmaken terecht komen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.761
146
Rotterdam
Prachtig! Gefeliciteerd met het resultaat (de stoel en de 9).
Het is een mooi verslag, en misschien dat er anderen zijn die hier weer inspiratie uit halen.

Groeten, Raymond
 

rosewood

Actieve deelnemer
1 jun 2015
46
0
Harold,

Ik wil er zeer zeker mijn beroep van maken! Op dit moment werk ik als freelance interieurbouwer/meubelmaker. Hoewel dit een leuke en leerzame baan is zou ik in de toekomst toch graag volledig in het ambachtelijke meubelmaken terecht komen.


potverdorie,...ja dat kan ik begrijpen, je hebt er inderdaad ook het gevoel wel voor, ik zou zeggen doen,..
pracht stukje ambacht bedankt voor het delen,..
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik had het natuurlijk wel allang gedacht. En tijdens de examen expo op het HMC moest ik een bakje onder m`n mond houden! Maar nu ook nog uitgeschreven: Wat een toffe stoel! Mooi uitgevoerd zeg!

Momenteel zit ik in het tweedejaar van de opleiding en denk nu ook na over mijn stoel.
Ik ga veel aan je verslag hebben!
Twee vraagjes wat ik dacht ik niet kon vinden? Sorry als ik er overheen heb gelezen!
Hoefde je de mal die je erop geplakt had met tape niet ook nog te klemmen tijdens het frezen?
In mijn stoel zitten waarschijnlijk ook spijlen.
Heb je de spijlen zelf gedraaid? Of heb je een adres waar ze spijlen in verschillende houtsoorten hebben?
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Addy, wat een prachtige stoel, ik heb genoten van de vele foto's en tekst die je hebt laten zien van het hele werkproject. Vooral je accurate en logisch manier van werken verdiend veel lof.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.