Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: glasroeden

glasroeden

Hoi ,
    weet er iemand waar ik glasroeden kan bestellen ?
    Een hele tijd geleden is er hier eens een link gepasseerd , van een handelaar die kant en klare glasroeden en houten profielen om tuinkassen te maken in zijn assortiment heeft.

Ik zou voor een collega een wand gaan maken om een terrasoverkapping langs één zijde af te sluiten. Onderaan een spatwand van ongeveer een 40 cm en de rest in glas .Nu willen ze een redelijk kleine glasverdeling en zeker geen opgeplakte glasroeden. Ik ben aan het overwegen om met behulp van de cmt kruisroedefreesset aan de slag te gaan :
    http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2...nfrezen_nl.pdf

maar dan dacht ik aan die kant en klare profielen , en dat is toch weer een heuse tijdsbesparing.

Dank bij voorbaat
    groeten
    stefke

http://www.broekhuishoutbewerking.nl
    Maar volgens mij kan je gewoon bij elke kozijnen producent terecht

als ik het op deze wijze doe wat zou dan de goede afmetingen zijn van de kruisroeden. Rekening houdend met enkel glas van 4mmhttps://www.youtube.com/watch?v=Nbc2...s&spfreload=10
    Ikzelf had gedacht aan 50 mm breed bij 40 mm dik.

Ik zou zeker geen 50mm breed nemen, roedes zijn over het algemeen een stuk slanker.

De breedte van glasroeden is meestal 3 x de glassponningdiepte. Sponning 10mm diep geeft en glasroede van 30mm breed.

Waarom niet de glasroedes in het glas laten plaatsen? Dat scheelt een hoop gedoe bij het poetsen van de ramen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrJens Bekijk Berichten
    Waarom niet de glasroedes in het glas laten plaatsen? Dat scheelt een hoop gedoe bij het poetsen van de ramen
    Als opgeplakte roedes al niet gewenst zijn, dan zal glasroedes in het glas ook geen optie zijn

dat kan zijn Maar misschien toch het vragen waard scheelt een hoop werk!

Het hoeft maar enkel glas te zijn en kan dus geen glasroedes in het glas steken.
    Het is om een vlak in te vullen van 3.9 m bij 2.1 m en onderaan een spatplaat van ongeveer 40 cm en dan de rest gelijk verdelen in glasroedes. Daarom dat ik 50 mm breedte zou nemen om het geheel redelijk sterk te maken. Ik had gedacht om een glaslat van 15 te gebruiken, en 20 mm te laten staan in het midden , daarom kom ik op 50 mm breed. En de dikte 40 : glaslat 15 , glas 4 voorzijde 20 mm = 39 en 1mm speling maakt mijn 40.
    Als dit overkill zou zijn of problematisch om welke reden ook zeg je het maar. Ik ben nog maar aan het uittekenen en kan dus nog alle kanten op.
    Het geheel komt tussen steunpalen van 140*140.

Als het geen plakroedes mogen zijn en een authentiek beeld moet geven dan kun je beter slankere roedes gebruiken.

Forum Rechten