Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: tap en snijset

tap en snijset

Hallo beste mensen,

Ik was aan het zoeken naar een tap- en snijset voor hout en ik zag bij Praxis een setje waarbij gesteld werd dat het ook voor hout geschikt was. Maar is dat ook zo? Ik was in de veronderstelling dat je voor houttappen een ander soort set nodig had. ??? Wie weet er meer van? Bij voorbaat dank.
    Machiel.

In dichte houtsoorten en als er niet te veel kracht op komt gaat het prima. Toch zit er wel een verschil. Bij het tappen van inwendige draad in hout duw je het hout weg. Als je draad gaat strelen dan snij je hethout. Echter kleine maten inwendige draad is niet te maken op de houtdraaimanier. Ook buitendraad op hout in de kleine maten is haast niet te dun. Dan laat ik de nerf van het hout nog buiten beschouwing.
    Laatst gewijzigd door Wim Kluck; 09-07-15 om 16:47.

Hallo Wim. Ik ben de verschillende manieren aan het overwegen om lijmklemmen te maken. Met draadeind kom ik natuurlijk heel ver, maar ik zie soms lijmklemmen met een houten draadeind, waarvan ik er overigens net twee gekocht heb. Maar zoals iemand al zei, je hebt er nooit genoeg. Vandaar. Mijn idee was om houten draadeinden te snijden en die moeten uit de aard der zaak natuurlijk stevig, dus groot, zijn. Bedankt voor de reactie.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten