Spleet tussen trap en voorzetwand dichtmaken

MarkRB

Nieuw lid
17 feb 2014
16
0
Wapeningsband op de plaat ga je toch zien?



Ws. was ik het vergeten te melden, maar er zit een holle ruimte achter.. Dat wordt een hoop zwelband dan.. :)

Nogmaals, iedereen bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik er wel uit ben..

Niet de hele ruimte hoeft gevuld te worden, alleen die naad, toch? Dat band zet uit en 'klemt' tussen de trapboom en de gipsplaat en dat is precies genoeg om kit tegenaan te zetten.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Niet de hele ruimte hoeft gevuld te worden, alleen die naad, toch? Dat band zet uit en 'klemt' tussen de trapboom en de gipsplaat en dat is precies genoeg om kit tegenaan te zetten.

Helemaal waar, je hebt gelijk. Er zit nog wel steeds beweging in de wand, zou dan het naadje niet iedere losscheuren? Daarbij is het meer een wandje van 10mm, zou dat dan genoeg zijn? Ik vind het wel een goede suggestie, wellicht kan het gecombineerd worden met 1 van de andere suggesties.. De beweging wand enigszins fixeren met pur vind ik ook een goeie.. Hmm, je brengt me een beetje aan het twijfelen.. :)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Als er zoveel beweging in de wand zit, kan je beter de gipsplaten eraf halen en eerst het achterhout in orde maken. Dan kan je meteen de gipsplaten wat laten zakken en aan de andere kant afwerken met gipsplaatvuller.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Het is gelukt! Voor zover ik nu kan beoordelen.. :D

Eerst purschuim erin, om idd de kit, in dit geval Pattex powerfix een ruggetje te geven . Dat idd iets verder ingesneden, Daarna de kit eroverheen en met een roerstokje met wat afgerond zijkantje afgemest door de wand als geleiding te gebruiken. Superstrak resultaat. Door de pur heeft de wand nu ook een stuk minder beweging, dus ik laat het zo.. :D

Bedankt voor de suggesties!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Mooi dat het gelukt is. Als je wapeningsband op gipsplaat zet , voor bv. een reparatie, kan je dat met een breed spackmes afmessen met brander plast of vergelijkbaar. Na het sausen zie je daar niets meer van.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.