Workshop opgeruimd met opslagkar en opbergkastje

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Ik heb vandaag mijn vakantiedag maar eens zinvol besteed. Mijn garage werd een steeds grotere puinhoop met alle reststukken hout die ik maar niet kan weggooien :) Tijd voor een serieuze oplossing:

Gebaseerd op Amerikaans ontwerp (http://woodworking.formeremortals.net/2013/01/make-a-rolling-lumber-cart/):

Tm7EX6rm.jpg

o3ZGNnXm.jpg

84MtYH2m.jpg


Gereedschap ook maar eens een vaste plek gegeven:

cCP7BUrm.jpg


Dat ruimt lekker op.
 
A

Athanor

Guest
Mooie oplossing Harm!
Ik ben in staat geweest een soortgelijke kar in een paar jaar tijd overvol te laden, ben eigenlijk aan een tweede toe:rolleyes:

Goed bestede vakantiedagen!

Fons
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Heb hout gekocht om ook zo'n karretje te maken :)

Harmdelaat, Den Deze: hebben jullie een plannetje met de metrische afmetingen? Spaart me wat puzzelwerk uit dan.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Den Deze: dat gaat in principe inderdaad ook, maar dan loop je toch soms tegen verrassingen aan. Hun plaatmatriaal (en dado's) zijn 3/4", wat overeenkomt met 19,05mm, terwijl wij hier 18mm plaatmateriaal gebruiken, etc...

Harm: die had ik al gevonden, bedankt. Ik reken het ook even allemaal om.
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Vorig jaar heb ik ook zo'n kar gemaakt nadat mijn houtrek door het grote gewicht uit de muur was gekomen. In de bijlage vinden jullie de SketchUp tekening. Het rek is geschikt voor plaatmateriaal, lange latten, lange en korte planken en restanten in allerlei lengtes.

Houtopslagrek.jpg

Bijlage: Bekijk bijlage Houtopslagrek.skp
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ook mooi, Rob.

Nog een vraagje: zet je 2x zwenkbare wielen + 2x vaste wielen onder zo'n kar, of is 4x zwenkbaar de betere optie
 

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Ik heb er vier zwenkbare onder gezet, waarvan 2 met een rem. In de praktijk is de kar zo zwaar dat die rem nooit gebruikt wordt. Maar ik ben wel blij dat alle wielen kunnen draaien bij het verplaatsen van dat ding.
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Ook mooi, Rob.

Nog een vraagje: zet je 2x zwenkbare wielen + 2x vaste wielen onder zo'n kar, of is 4x zwenkbaar de betere optie

Ik heb er vier zwenkwielen met rem onder gezet zodat hij makkelijk manoeuvreerbaar is. Maar ik ben het met harmdelaat eens dat de rem eigenlijk niet nodig is.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik heb er 4x2 wieltjes onder gezet, een besparing op prijs en hoogte. Hoogte omdat mijn verstekzaag zijn plaats heeft boven op de kar.

DSC01579.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.