Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Pennen zagen op stationaire frees

Heeft iemand ervaring met het zagen van pennen op een stationaire freesbank. Ik bedoel dan twee zaagbladen met een afstandbus ertussen. Natuurlijk moet er een degelijke afscherming gemaakt worden voor de zaagbladen. Gaarne julie reactie. Veiligheid moet bovenaan staan.

Re: Pennen zagen op stationaire frees

hallo ik heb het wel eens gedaan op en robland machine met twee zaagbladen met zo min mogelijk tanden
    omdat het diameter van het blad niet in de freesbeveiliging kon heb ik dat zonder gedaan
    later heb ik echt en pennen kap gekocht
    het gaat prima maar je moet wel goed opletten wat je doet en zeker je niet laten afleiden door mensen die je storen
    je kan natuurlijk ook via site,s als marktplaats pennenfrezen kopen
    en jij als eigenaar van en ijzerwaren zak moet zeker wel je adresjes weten
    vr,gr
    hakkelaar

Beste Hakkelaar,

Eigenaar van een ijzerwarenzaak is alweer een tijdje geleden. Deze richting van machines is in winkels die voornamelijk op de particulier gericht zijn niet vertegenwoordigd. Bovendien is mijn werkplaats klein dus geen ruimte voor een pennenbank.

hallo ik ben vroeger als klant wel bij jullie geweest
    ik wil alleen duidelijk maken dat het goed tedoen is met zaagbladen op en frees
    maar ook op en normale zaagmachine kan je goed pennen zagen helemaal als er en afkort geleider op zit
    ik zelf heb en radiaal zaag gehad kon je de motor kantelen en dan was het helemaal makkelijk
    maar zelfs op en lintzaagje gaat het prima
    wat voor freesmachine heb je en hoe lang moeten de pennen zijn
    vr,gr
    hakkelaar

Ik heb een lichte combimachine (cirkelzaag vlak en vandikte frees en langgatboor) deze staat nog in kist op pallet. T.zt. wil ik ramen maken. De gaten maak ik dan met een vierkante gatenboor en de pennen op de frees. Ik zal de geleiders van de frees aanpassen en een degelijke kap maken.

Wim Kluck

hallo je kan natuurlijk eerts de kozijne contra mallen en later aan bij de kanten in boren met de langgatboor en daarna en losse pen er in lijmen
    heb dit ook bij deuren gedaan gaat prima
    ik zag dit op en instruktie film van de robland combi
    vr,gr
    hakkelaar

Forum Rechten