Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Scheppach HM2 +freesmodule en langgatboor

Hierbij bied ik een Scheppach HM2 vlak-vandiktebank aan. Hier zit ook een freestafel (inclusief Leitz freeskop met verschillende messen) en een langgatboor bij.

1,5 jaar geleden heb ik deze combi gekocht om op te knappen, af te stellen en te gebruiken. Nu 1,5 jaar later merk ik echter dat ik er nauwelijks gebruik van maak en dat ik er niet aan toe kom om de machine eens goed af te stellen.

-1 van de bladen van de vlak-vandiktebank heeft wat water gezien, waardoor er roestputjes inzitten. Het roest is overal weggeborsteld, en ik heb zelf geen problemen ondervonden met schaven. (De bladen zijn met een antiroest product behandeld) Het is glad en het hout glijdt er goed over.

-De zijaanslag van de vlak-vandiktebank staat niet op de foto, maar is wél inbegrepen.

-Het bekende gele aandrijfriempje is ondertussen vervangen.

-Bij de freesmodule ontbreekt de originele draaiknop onderaan de tafel om de hoogte van de frees in te stellen. Er zit nu een kleine stelknop op die werkt. (Ideaal is het niet, dus misschien iets voor de handige harry)

-Bij de langgatboor werkt alles naar behoren en is de boorkop ook aanwezig.

-Er zijn verschillende afzuighulpstukken aanwezig, een aanslag voor de freesmachine, poten voor de freestafel en verschillende kleine stelschroeven etc.

Al met al een mooie set die wat aandacht van een liefhebber nodig heeft. Ik zat zelf aan een prijs van rond de €500,- te denken.

De machine is in Gent, België te bezichtigen en af te halen.

Groet,

Wessel

Zie foto's voor verdere details :
    DSC_0094.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0116.jpg

Machine is verkocht! Topic mag gesloten worden.

Mvg,

Wessel

Forum Rechten