Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Aanschaf zaagtafel voor hobbyist

Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar lees al geruime tijd jullie artikelen allemaal. Ik heb momenteel zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en niet echt iets specifieks voor mij bij zit.
    Ik ben een pure hobbyist en zaag regelmatig wel wat stukken hout voor een tuinbank, tafelblad en wat kleinere dingen. Nu wil ik toch graag een zaagtafel, omdat het het werk veel makkelijker voor mij maakt. Ik zoek een machine die een goede langsgeleider heeft, want ik heb wel regelmatig gezien dat bij een langsgeleider die niet aan twee kanten gefixeerd kan worden het toch altijd verschuift.

Nu heb ik een budget van 300 euro ongeveer, maar ik heb zoveel tweedehands als nieuw gezien dat ik het zelf niet meer weet.

Wat ik graag wil is het volgende:

- Goede langs geleider
    - Krachtig genoeg om eiken van 4 cm door te zagen
    - mobiel omdat mijn schuur niet zo groot is moet ik buiten zagen.

Ik heb een aantal machines gezien:

- Bosch PTS 10
    - Ryobi
    - Einhell

Dit zijn de budget merken, maar misschien kan iemand mij meer advise hier over geven?

Ik zou het erg op prijs stellen namelijk.

Alvast bedankt en wacht jullie reactie af.

Een aantal weken/maanden geleden had ik het zelfde dilema!

Veel nieuwe machines in die prijsrange voldoen volgens mij niet 1-2-3 aan jouw gestelde eisen.

Uiteindelijk heb ik toen besloten om een een machine tweedehands te kopen, en kwam ik een combinatiemachine tegen, waar ik nog wel wat werk aan had (zoals andere motor, v-snaartje etc etc). Maar was dan ook voor een 3de van jouw prijs indicatie geslaagd. (inclusief andere motor, v-snaartje etc) iets meer dan 100 euro.
    Ik heb er nu een sterke 3 pk motor op 400volt eronder zitten (krachtstroom).