Trespa zagen

alm

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
36
0
vraag die ik kreeg. Met welke of wat voor soort zaag kun je het beste trespa-platen zagen?
het is niet een eenmalige keertje zagen...

Alm
 

DKM

Actieve deelnemer
25 mrt 2010
35
0
Machinaal met een trespa zaagblad, deze heeft een fijne vertanding
 

DKM

Actieve deelnemer
25 mrt 2010
35
0
Dat kan, hou er wel rekening mee dat trespa heel taai spul is waar je niet zo doorheen bent
 

RobC

Actieve deelnemer
1 apr 2008
26
1
Ja met een handcirkelzaag, of met een zaagtafel.
De bladafmetingen lopen vanaf 125 mm tot 305 mm diameter bij ecotools.
 

alm

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
36
0
ik heb een wolfcraft tafel en wilde zelf ook al iets van een cirkel zaag. wat is nou een beetje aardig model rond de 200 euro en waar let je op?
Alm
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Trespa zaag je met een fijnblad tandvorm trapezium vlaktand. Afhankelijk van de diameter 48 tanden bij kleine maten tot wel 96 tanden bij grotere diameters. Een opmerking over cirkelzagen in het algemeen alle waar naar zijn geld. De prijzen op de website van ecotools zijn verbazingwekkend goedkoop. De vraag is als je veel moet zagen of de standtijd (hoelang blijft het blad scherp) hoog is. Het slijpen van deze goedkope bladen is niet zinvol omdat de kosten hoger zijn dan de nieuwprijs. Ik zou zeggen bestellen en proberen. Laat ook even weten of je er veel mee kan zagen. Met deze tandvorm kan je ook alu prima zagen maar voor hout niet geschikt.

Wim
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Wat ben ik blij dat ik niet gehinderd ben door enige vorm van kennis.. Laatst trespa gezaagd met een lintzaag met een general purpose lint.. Als een malle, netjes en zonder uitbraak..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.