Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Trespa zagen

Trespa zagen

vraag die ik kreeg. Met welke of wat voor soort zaag kun je het beste trespa-platen zagen?
    het is niet een eenmalige keertje zagen...

Alm

Re: Trespa zagen

Machinaal met een trespa zaagblad, deze heeft een fijne vertanding

En die zijn o.a. hier te verkrijgen.

Handcirkelzaag begrijp ik?

Dat kan, hou er wel rekening mee dat trespa heel taai spul is waar je niet zo doorheen bent

Ja met een handcirkelzaag, of met een zaagtafel.
    De bladafmetingen lopen vanaf 125 mm tot 305 mm diameter bij ecotools.

ik heb een wolfcraft tafel en wilde zelf ook al iets van een cirkel zaag. wat is nou een beetje aardig model rond de 200 euro en waar let je op?
    Alm

Trespa zaag je met een fijnblad tandvorm trapezium vlaktand. Afhankelijk van de diameter 48 tanden bij kleine maten tot wel 96 tanden bij grotere diameters. Een opmerking over cirkelzagen in het algemeen alle waar naar zijn geld. De prijzen op de website van ecotools zijn verbazingwekkend goedkoop. De vraag is als je veel moet zagen of de standtijd (hoelang blijft het blad scherp) hoog is. Het slijpen van deze goedkope bladen is niet zinvol omdat de kosten hoger zijn dan de nieuwprijs. Ik zou zeggen bestellen en proberen. Laat ook even weten of je er veel mee kan zagen. Met deze tandvorm kan je ook alu prima zagen maar voor hout niet geschikt.

Wim

Kwam laatst dit artikel tegen over het zagen van Trespa, heeft mij goed geholpen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Wat ben ik blij dat ik niet gehinderd ben door enige vorm van kennis.. Laatst trespa gezaagd met een lintzaag met een general purpose lint.. Als een malle, netjes en zonder uitbraak..

Forum Rechten