Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Onderwerp: Bril.

Bril.

Ik heb mijn metaal-klusmannetje (82 jaar jong) van Aluminium een bril laten maken.
    De ring is 30mmdik alu, en 80mm breed.
    De maximale diameter die er door kan is 300mm.

P5180192.jpg

Voor de wieltjes heb ik de rollerskate's van mijn kleindochter gedemonteerd. (die waren nauwlijks ooit gebruikt en inmiddels veel te klein)
    P5180189.jpg

De strips waar de wieltjes aanzitten is wel ijzer.
    P5180191.jpg

Oer-degelijk.
    P5180193.jpg
    Laatst gewijzigd door rien 1; 01-07-15 om 16:59.

Dat mannetje houdt wel van degelijke oplossingen die minstens 3 generaties meegaan.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Mannetje moet ook wel een redelijke draaibank hebben.. sodeju!

Te zien aan de wieltjes zal het geen wc-bril zijn, dus mijn vraag: wat voor bril is het, waar is het voor?

Een Bril dient om objecten te ondersteunen, bv. diepe vazen. Mooi model, ik vermoed dat hij die aluminium ring nog gewoon had liggen en alleen de groeven er in gefreesd heeft?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Een Bril dient om objecten te ondersteunen, bv. diepe vazen. Mooi model, ik vermoed dat hij die aluminium ring nog gewoon had liggen en alleen de groeven er in gefreesd heeft?
    Hij had die ring inderdaad liggen Jurriaan alleen de binnen opening heeft hij groter gemaakt.

Mooie bril. Fijn toch, als je dat op die leeftijd nog kan en wil maken. Hij zal wel geen geraniums hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Mooie bril. Fijn toch, als je dat op die leeftijd nog kan en wil maken. Hij zal wel geen geraniums hebben.
    Klopt Nico, maar ik mag toch ook geen reclame voor hem maken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Dat is een mooi stukje huisvleit! En leuk om te zien dat iemand op die leeftijd nog steeds lol in zijn leven heeft en zulke degelijke werkstukken maakt.

Groeten
    Patrick

Heerlijk zulke creatieve oplossingen.

Forum Rechten