Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Olijfhout

Olijfhout

Medeforummers,

Een aantal weken geleden heb ik een bult olijfhout weten te scoren. In eerste instantie ging het alleen om de stobbe van een olijfboom, maar de verkoper had toevallig ook nog de stam, zij het deels in stukken.

IMG-20150630-WA0002.jpg

IMG-20150630-WA0003.jpg

Inmiddels heb ik een deel al gezaagd en wacht de stobbe nog op een dag dat ik alle moed bij elkaar raap en alle stenen te lijf wil gaan.

In de tussentijd heb ik al wel een bakje gedraaid. De diameter is ongeveer 20 cm, en de hoogte is zo'n 8 cm. Het is niet zo dunwandig geworden als ik zou willen, maar met die gaten er in durfde ik niet verder. Met excuses voor de niet al te beste foto's

DSCN0785.jpg

DSCN0786.jpg

DSCN0790.jpg

DSCN0791.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Groet, Rene

Ja Rene, bestel maar vast een nieuwe ketting voor de kettingzaag.
    Immers van de oude zal wel niet veel meer over zijn als je het wortelstuk hebt verzaagd.
    Maar het is natuurlijk fantastisch hout om te draaien, als ik naar jou foto's kijk dan ruik ik het hout al weer.
    Het bakje wat je gedraaid hebt laat zien hoe mooi het Olijfhout is, en ja, ik vind de wand wel erg dik.
    Niet te hoog toerental en niet recht achter het draaiwerk gaan staan, goede gelaatsbescherming en niet te veel in een keer wegdraaien dan moet het echt nog wel een stuk dunner kunnen.

veel draaiplezier, Rien.

Olijfhout is altijd lekker om te draaien en niet in de laatste plaats vanwege de geur! Verstandig ook om voor deze vorm te kiezen aangezien het nogal graag scheurt bij het drogen! Prachtige lijnen en kleuren in het hout!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

prachtig stuk hout !

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Mooi hout om mee aan de slag te gaan.
    Ronny

Forum Rechten