Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Sierra Stylus pen van Bocote

Mijn eerste Sierra Pen voor eigen gebruik met Stylus top. Materiaal combinatie is Chrome met Gun metal.

Omdat het voor eigen gebruik is heb ik het hout niet gelakt of bewerkt, alleen maar geschuurd.

20150627_134548.jpg

Voor eigen gebruik niet lakken. Dit is niet de juiste keus. Er komt nu veel vuil in/op. De harde houtsoort zou je in de olie kunnen zetten. Als ze vuil of lelijk worden schoonmaken en opnieuw in de olie zetten.

Advies is om toch voor een duurzame afwerking te kiezen.

vergeet ik bijna het belangrijkste. Mooie pen.

Dank je wel Wim! Eerste keer dat ik het zelf ook ergens op vind beginnen te lijken.

En ik ben zeer benieuwd hoe snel het vuil zal worden. Schuren is gedaan tot 12000 korrel, voelt heel dicht aan.

Ik heb een paar van deze Sierra's vorig jaar in opdracht gemaakt. Het was eikenhout van een tafeltje van de overleden ouders van vrienden. Ik heb ze afgewerkt met gekookte lijnzaadolie en cyanoacylaatlijm.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Schitterend gemaakt!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Goed gelukt !!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Prachtige balpennen Wim.
    De combinatie ringen, balpen accessoires en vorm zijn schitterend.

Mooie pen Wim ziet er strak uit

Bedankt heren, ik heb er echt schik in en ben nog even doorgegaan. Inmiddels ben ik in staat om met CA af te werken zonder dat het hele huis aan me vastplakt .

20150627_224116.jpg 20150627_224153.jpg

Prachtig voorgesteld in dat stuk boomtak.
    Welke CA-lijm is voor u nu het best geschikt om balpennen af te werken en waar haal je uw penonderdelen, Wim?

Forum Rechten