Black Cherry schaal voor breigaren bal

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wij hebben enkele vrienden die nogal wat dingen breien van wol of ander garen, en de bal wil altijd wel weg rollen, om deze te bal op een plaats te houden heb ik deze schalen gemaakt.

Met alleen foto’s van de ene schaal, de andere was al weg gegeven voordat Ik er een foto van gemaakt had, (zal m’n camera mee moeten nemen volgende keer als we naar hun toegaan) :)

Er is een soort J in de zijkant waar het garen ingelegd word, en de bal kan dan rond draaien in de schaal zonder er uit te klimmen, werk goed als de schaal met het slot aan de zijkant gezet word :cool:

Black Cherry bowl.jpg Black Cherry.jpg Black Cherry bowl for knitting.jpg Black Cherry knitting bowl.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi hout Leo.
Ik heb dat ook al ergens eens gezien.
Als ik het goed op heb heeft Jan Pranger ook al zoiets gemaakt, maar 100 % ben ik niet zeker.
Het is in ieder geval een heel nuttig ding.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooie schaal/mooi hout
De draaddoorvoer vindt ik niet zo netjes afgewerkt, zeker als je het bekijkt met hoe strak de schaal is
Daarbij denk ik dat het krulletje naar boven niet zo veel bijdraagt, de draad zal altijd naar beneden hangen lijkt me
De randjes zijn nog scherp ? daar gaat de draad aan blijven hangen

Zelf had ik bij een 8 mm gat geboord, die met een verzinkboortje mooi afgerond en dan een scherp snede naar beneden recht naar het midden van het gaatje
Uiteraard wel breed genoeg om een draad doorheen te kunnen leggen
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi hout Leo.
Ik heb dat ook al ergens eens gezien.
Als ik het goed op heb heeft Jan Pranger ook al zoiets gemaakt, maar 100 % ben ik niet zeker.
Het is in ieder geval een heel nuttig ding.

Thanks for commenting Jacob :), het is geen nieuw idee, maar wel de eerste twee schalen die ik gemaakt heb met het J slot voor het brei garen, en beide personen zijn er blij mee, ze zeiden dat het goed werkt en de bal blijft mooi in de schaal :cool:
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal/mooi hout
De draaddoorvoer vindt ik niet zo netjes afgewerkt, zeker als je het bekijkt met hoe strak de schaal is
Daarbij denk ik dat het krulletje naar boven niet zo veel bijdraagt, de draad zal altijd naar beneden hangen lijkt me
De randjes zijn nog scherp ? daar gaat de draad aan blijven hangen

Zelf had ik bij een 8 mm gat geboord, die met een verzinkboortje mooi afgerond en dan een scherp snede naar beneden recht naar het midden van het gaatje
Uiteraard wel breed genoeg om een draad doorheen te kunnen leggen


Thanks for commenting Toxic, I appreciate it :).

Ik heb de randjes netjes rond geschuurd, om zeker te zijn dat de draad er niet aan zou haken, Ik denk dat gaatje misschien wel beter lager had kunnen zitten, maar zoals de dames de schalen oriënteren maakt het niet veel uit waar de opening zit in relatie van het slot, hier zijn enkele voorbeelden (Niet van mij en alle drie van verschillende mensen) en je kan zien hoe/waar het slot en gaten zitten 1thumb.gif.

Breigaren schaal 2.jpg Breigaren schaal 1.jpg Breigaren schaal.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.