MFT Slab

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Dag allemaal,

Een tijdje "eruit" geweest i.v.m. gezinsuitbreiding. Sinds vandaag de draad weer opgepakt een een simpel stel storage shelves gemaakt van wat rest OSB en vuren paaltjes.

Maar goed. Ik heb een zwager die het leuk vind om te klussen maar het idee dat zijn vrouw hem vooral geen leuke dingen laat kopen.

Voor zijn verjaardag dacht ik hem een "personalized" MFT slab te geven. Een MFT slab is in wezen het bovenblad van de MFT 3 maar dan uitgefreesd door de lokale freesman en dus te voorzien van eventuele extra functies en / of persoonlijke boodschappen. In de USA wordt een lokaal merk schagen gebruikt, geen idee of we zoiets in NL ook hebben.

Hier de link naar het youtube filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=uHuSkwqIxyw

Handgrepen, gleufje voor afzuiging en gleufjes voor klein materiaal is al aan gedacht.

De vraag:
1) Heeft iemand dit al geprobeerd en hoe is dat verlopen?
2) Als je zelf een MFT blad zou moeten laten maken, wat zou je er dan in willen/moeten hebben?!
- uitsparing voor je bovenfrees zodat het blad gelijk dienst doet als freestafel?!
- uitsparingen voor eventueel te plaatsen T-tracks/fence geleiders / afzuiging
- Weg met de 96mm gatafmeting en hoera voor 100mm?

Ik vond het wel een mooi iets om te geven.....

Benieuwd naar de respons.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.