gezocht slijpschijf voor stiftfrees

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dat je wil waarschuwen voor de veiligheid is natuurlijk prima. Maar een berekening voor de snelheid en impact heb ik nog nooit gemaakt. Het is belangrijk bewust te zijn van de risico's, we hoeven ze niet wetenschappelijk te onderbouwen. Het mag wel natuurlijk:confused:

Je hebt een belangrijke les geleerd doordat het een keer fout is gegaan, dat doe je geen tweede keer meer.
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Beste William,

Die berekening had ik gemaakt omdat men dacht dat de krachten zoals ik het lees wel mee zouden vallen.
Dat ik zelf (helaas) leergeld heb gehad en daarbij heel veel geluk zou ook een leermomentje kunnen zijn voor anderen, althans zo was het bedoeld. :)

Maar oke het is nu voor beiden duidelijk en hebben we beiden (ik ook) misschien iets te kort door de bocht gereageerd.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
attachment.php


Even een foto gepikt uit het draadje van Toxiq zijn draaibank. Hier is nou een duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet.
Er wordt hier een demonstratie gegeven waarbij de draaier nog een bril draagt, maar de omstanders schijnen kennelijk van diezelfde geluksvogels te zijn als Tuoh hierboven laat zien. Hun ogen hebben waarschijnlijk ingebouwde tralies, of de gene die de demonstratie geeft maalt niet om de veiligheid van zijn omstanders. Ik zie ook geen scherm tussen de draaibank en het publiek.

Hier wordt de veiligheid van bezoekers die zich er zelf niet van bewust zijn dus met voeten getreden. Jammer dat dit soort zaken gebeuren.

Op het bouwmachineforum heb ik wel eens een draadje gelezen over het slaan van de eerste paal. Hier zijn vaak hoogwaardigheidsbekleders die zogenaamd de eerste paal slaan. Deze mensen hebben echter niet de papieren om de complexe machines te bedienen, maar het gebeurt vaak wel. Er zijn gevallen bekend dat het fout is afgelopen, en de verzekering ook niet thuis gaf, omdat de persoon in kwestie niet over de juiste bevoegdheid beschikte, de werkgever (lees eigenaar van de machine) werd hier dan ook aansprakelijk gesteld. Hij had immers niet een VOP (voldoende onderricht persoon) op de machine geplaatst.

En de burgemeester die lachend op de foto staat is zich van geen kwaad bewust, ja ja. Het is daarom altijd zaak je hoofd erbij te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.