Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009

gezocht slijpschijf voor stiftfrees

Mede hout gekken,

Ik ben op zoek naar iets speciaal en weet niet hoe het noemt laat staan waar ik het kan kopen of bestellen.
    Zelf goede vriend Google laat het afweten.

Ik heb een oude rechte slijper waar je normaal stiftfrezen kan op monteren ( schacht dia 6 ).
    Met deze frezen kan je heel gemakkelijk slotplaten of zwaarder ijzer frezen en bijwerken.

Stiftfrezen vinden is geen enkel probleem.
    Maar ik heb ooit eens op een werf een kleine metaalschijf ( dia 50 a 60 schat ik ) gemonteerd gezien op een rechte slijper.
    Wie weet hoe dit noemt en waar ik dergelijke opnameschacht kan halen met bijhorende metaalschijven?

Vriendelijke groet

Bert

Zoek je metaal bladen voor hout bewerking?
    Er zijn allerlei soorten bladen voor op roterende machine's :
    http://www.warco.co.uk/drill-accesso...t-6pc-hss.html

Bedoel je een slijpschijf op een stift net zoals op een haakse slijper.
    Deze werden vroeger wel verkocht. Nu is er een product asnsprakelijk voor fabrikanten. Een haakse slijper heeft een beschermkap jouw stiftslijper niet er breken soms stukken uit. UitGmail vriligheids overwegingen zou ik ze niet willen gebruiken. Die zaagjes waar woodworkpro het over heeft zijn misschien een oplossing.

If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Slijpschijvenwinkel heeft ze in het assortiment. Het merk is pferd.Ze hebben de schijven die je zoekt en de opname voor je stiftslijper.

Chevy ik heb erna gekeken. Pferd is een zeer gerenommeerd merk en levert de professionele markt. Ik zal mijn mening dus herzien. Toch blijf ik het slijpen zonder kap link vinden.

Die machine's zonder berschermkap blijven altijd link, nooit met je gezicht er boven hangen.
    Met van die dremel slijpschijfjes heb je het ook, gaan snel kapot en vliegen dan in stukken uit elkaar.
    Ik heb zo'n arbotech mini grinder voor op de haakse slijper met van die snijbladen, die heeft een kleine beschermrand maar het blijft
    een gevaarlijk apparaat waar je goed bij moet opletten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Super bedankt voor alle reacties.

Dergelijk slijpschijfje wil ik maar heel zelden gebruiken in moeilijke situaties en altijd met bril!

Groeten Bert

Deze ff onder het stof uithalen.
    Ik heb ook een rechte slijper en wat jij toen zocht is volgens mij dit.
    http://www.slijpschijvenwinkel.nl/in...n&categorie=46

Ik heb in een ver verleden ooit zoiets aangeschaft en gebruikt.
    Tijdens het slijpen liep de schijf vast met gevolg dat hij uiteen spatte en een van de stukken zich in een hardhouten kozijn boordde.
    Geluk bij een ongeluk is het langs me heen gegaan want anders waren de gevolgen niet te overzien geweest.
    Dit spul is dus heel gauw in de vuilcontainer verdwenen.
    Sindsdien werk ik alleen nog maar met gereedschap en beveiliging die er voor bestemd is want een bril zoals je omschrijft houd een stuk slijpschijf ook niet tegen.

Denk om je gezondheid die is onbetaalbaar, goed gereedschap en juist gebruik is altijd goedkoper.

Forum Rechten