Epoxy allergie

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Rotzooi dus :mrgreen:

Tja wat is er geen rotzooi dan? Je kan aan alles een allergie hebben tegenwoordig, dat het niet gezond gaat zijn is zeker waar, geef je ogen eens de kans de lucht te bekijken.
Kijk als ze hele dagen boven je hoofd liggen te sproeien met chemtrails liggen we blijkbaar niet wakker van, Borium, Aluminium noem maar op. Geoengineering, geloof je het ? ... de rest mag je zelf opzoeken want dit is meer dan offtopic aan het worden vrees ik. ;)
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Ik heb voor mijn bootje best wat met epoxy gewerkt, niet alleen lijmen maar ook coaten. Altijd super voorzichtig: nitril handschoenen, veiligheidsbril, lange mouwen.
Toch had ik soms uitslag op mijn voorhoofd na een dagje schuren, meestal de volgende ochtend na het douchen (na het klussen natuurlijk ook meteen gedouched).
Uiteindelijk geleerd dat schuurstof van verse epoxy, dus minder dan 14 dagen (bij lagere temperaturen) uitgehard, net zo gevaarlijk/schadelijk is voor je als het verse mengsel waartegen ik me met alle mogelijke middelen had beschermd.
Bij een cursus kayak bouwen bij de WoodenBoat School van een professionele bouwer geleerd: Of je brengt de lagen aan met zo'n korte tussentijd dat schuren niet nodig is, of je wacht de volle twee weken om te schuren. Het is bijna ondoenlijk om jezelf volledig in te pakken en te voorkomen dat het stof op je vel komt.
Ik vind het best een kwalijke zaak dat de epoxy verkopers hier helemaal niet op wijzen.
 

stephan30

Nieuw lid
15 nov 2014
3
0
Werk al jaren met epoxy, 5 jaar in de hout epoxy jachtbouw en 8 jaar in herstel reparatie en service. Gelukkig nog nooit een allergische reactie gekregen, t is geen gezond spul maar dat is polyester ook zeker niet. Er zijn epoxy's op de markt die erg allergie gevoelig zijn, meestal zijn de snel hardende t heftigste. Persoonlijk vind ik polyester meer rotzooi dan epoxy.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Een kennis van me stak tijdens het werken met epoxy de handen in de zakken. Niet veel later had hij kokosnoten in de broek.
Ik gebruik epoxy alleen voor eigen reparatiewerkzaamheden, maar liever alternatieven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.