Eiken meerpaal

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb een tijdje geleden een stuk van een eiken meerpaal gekregen (met toestemming ingepikt)
Kijken of ik er wat mee kan op de draaibank.

Wat is zon,n schalenguts toch fijn.

Ik moet hem nu nog schuren aan de binnenkant, ik schuur alleen waar ik gedraaid heb.

2dr54za.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Kijk je wel een beetje uit met dit soort objecten? Er hoeft maar een barst verder door te lopen en voor je het weet breekt er een stuk uit wat door de werkplaats vliegt, waarna je draaibank zichzelf door onbalans ook lanceert.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Jurriaan,
bedankt voor de waarschuwing, ik heb er wel rekening mee gehouden dat er een stuk weg zou kunnen vliegen, heb niet meer dan 350 toeren gedraaid.
Maar nooit bij stilgestaan dat de draaibank er dan ook vandoor zou kunnen gaan.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Dat is idd waar... als een kwart of zelfs een derde weg is gaat de draaibank de lambada dansen ....hihihi.
misschien dat een paar ronde met ducktape dit verhelpen ?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb al eens moeten rennen om de hoofdschakelaar uit te zetten. De draaibank ging uit wandelen.
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ik zal kijken of er een sjorbandje omheen past, anders inderdaad ductape.

Wikkel er een paar lagen vershoud- of andere statische inpakfolie om, dat kan behoorlijke krachten aan. Wel even goed op de draairichting letten, zodat het uiteinde geen "tegenwind" vangt. Als je duct tape gebruikt zonder tussenlaag trek je die mooie verweerde buitenkant los.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.