oefenen met het incra ls systeem

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.697
2.569
Gaanderen
Iets voor op de OpenDagHout misschien? Iemand goede contacten met de importeur/dealers?

Er is er een in Nederland gereedschappro en in Duitsland dieter schimdt feine werkzeuge in België weet ik het niet. Is dit iets voor baas want zomaar een organisatie voor het blok zetten met de mededeling ik heb deze demonstrateur geregeld doe ik niet. Alles in overleg.
Maar als iemand een ruimte heeft dan kunnen we natuurlijk ook samen iets regelen. Maar de dag hout heeft een Veel groter bereik.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Die van mij wel, ik wilde daar zeker heen dus wat mij betrefd is het wel een optie.
Ik neem alleen mijn schoonvader ook mee, moet dan wel even met hem in overleg hoe we de dag in kunnen delen, omdat hij afhankelijk is van mijn vervoer.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Is dit iets voor baas want zomaar een organisatie voor het blok zetten met de mededeling ik heb deze demonstrateur geregeld doe ik niet. Alles in overleg.

Wim, ik zit zelf in het stichtingsbestuur van ODH en Gereedschappro komt sowieso. Ik zal met Jaap overleggen of zij misschien bereid zijn demo's te verzorgen en evt. een workshop.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.697
2.569
Gaanderen
Ik heb nog even de test gleuf nagemeten en die is 10.1 mm de frees is echt 10. Hier een foto van een kistje waarmee ik nog bezig ben. Foto is genomen net na het olieen.
20150620_201938.jpg

Houtsoorten Sipo mahonie en poor mens ebben
Hier nergens een probleem met de boxjoint/vingerlas
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Raar dat de speling iets minder dan 1 mm is, het zou logisch zijn als de gleuf 10.3 of 10.4 zou zijn, dan is de afwijking 0.6 of 0.8 mm.
zou het misschien kunnen dat de frees niet ver genoeg in de spantang zit waardoor hij iets scheef gemonteerd is? Dan lijkt de diameters ook groter te zijn door slingeren.
of misschien speling in de als van de freesmachine.
of speling op de inlegplaat?
verder zou ik niets meer kunnen verzinnen wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.