Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 76
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaag Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit! Ik weet uit ervaring dat deze trappen prima lopen, al je een paar keer op en neer gelopen bent voelt het als of je op een 'normale' trap loopt en je bespaart inderdaad veel ruimte. (wel met het goede been beginnen )

Groeten,
    Patrick
    Dan moet je 's morgens niet met het verkeerde been uit bed stappen.
    Jeroentje

Zeer mooi, dat staat ook nog op mijn programma, dus dit ga ik zeker volgen!
    Mvg,
    Rudy

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Waar dient de onderste groef die op de laatste foto zichtbaar is voor? Mist daar een trede?

Prachtig Fons !

Maken ze dergelijke trappen standaard uit naaldhout, of heb je dit voor de test zo gedaan en komt er nog een van een hardere houtsoort ?
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansB Bekijk Berichten
    Waar dient de onderste groef die op de laatste foto zichtbaar is voor? Mist daar een trede?
    Dat is de groef voor het uitproberen van de mal, als check dat de diepte en lengte goed op de trede is afgestemd. De bomen hebben een overlengte, er zal nog ongeveer 20 cm vanaf worden gezaagd.....

Fons

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosquet Bekijk Berichten
    Prachtig Fons !

Maken ze dergelijke trappen standaard uit naaldhout, of heb je dit voor de test zo gedaan en komt er nog een van een hardere houtsoort ?
    Daar is geen standaard voor gegeven, maar net wat je als gebruiker graag wilt hebben. In dit geval is het ook een budgettaire afweging t.o.v. gebruikersnut, het is eigenlijk een werkplaatstrap.......

Fons

Mooi werk om te volgen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Ik ben wel nieuwsgierig hoe die trap loopt, zeker als het ook nog eens gaat om naar een opslagruimte te lopen. Dat impliceert dat je er regelmatig op en af moet met spullen in de hand. Gaat dat gemakkelijk, de trap op/af 'met losse handen'?

Ik wil hier ook een nieuwe keldertrap maken, met hetzelfde doel...

Athanor
    Guest
    Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ga er vanuit dat je vanwege de steile trap een hand aan de leuning moet houden voor je evenwicht. Voor het transporteren van spullen is dan een mand met hengsel aan te bevelen die je in de andere hand kunt houden. Overigens heeft mijn schoonzus voor de zware stukken een luik in de zoldervloer met een takel erboven zodat daarvoor al een goede oplossing is gevonden.

Ik zal verslag doen van de ervaringen met belopen als de trap is geïnstalleerd.

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Graag! Mijn vrouw gaat objecten van keramiek opslaan. Die moet je vaak met twee handen vasthouden. Misschien toch maar een soort goederenliftje fabriceren. De vloer tussen winkel en kelder is van hout. Binnenmaten van 60x60x100 cm (LxBxH) is genoeg, haar oven is toch niet groter ;-)

Forum Rechten