Heel klein vogeltje gezocht ;)

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ok ok, ik weet het, het word tijd dat ik weer pen kits ga bestellen, maar dat oefenen met allerlei kleine dingetjes leer ik veel meer van.

Vreemde vorm, maar het is puur spielerij en halverwege kreeg ik het idee om het een beetje een Efteling (wizard) look and feel te geven. Vandaar het sikje.


20150620_182137.jpg
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Erg leuk gedaan
en belangrijkste is dat jij plezier had bij met maken
of dat vogeltje er nu inpast maakt niet zoveel uit vind ik
en als je het wilt gebruiken en nog kleiner wilt gaan
zou je er zo eentje kunnen proberen te maken voor een solitaire wesp
ik boorde voor die beestjes gaatjes in houtblokken
maar dit zou er veel leuker uitzien
mvg tom
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Sommige kolibries zijn niet groter dan hommels. En kolibries komen noordelijker voor dan je denkt (in de nieuwe wereld dan), tot in Minnesota toe (dat zijn dan wel de grotere soorten). Ons kleinste vogeltje is het goudhaantje. Da's iets groter.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
@Ferdy: valt mee, ik ben nogal kritisch en er is best veel op aan te merken nog. Maar het is vooral leuk om te doen.
@Tom, hij komt inderdaad te hangen als versiering in de tuin van mijn pa, ik zal hem vertellen het in de nabije omgeving van zijn dieren hotel te hangen. Wie weet draai ik er nog een paar.
@Didier, Eelco, Wim: Thanks.
@Rick: No way hehe.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Nou....nu is t wel een uitdaging om een bijpassend vogeltje te draaien....Zet m op !! :D

Pffff Rick, waarom laat ik me ook gek maken om nog meer te gaan priegelen ;). Ik zat even te denken en het is natuurlijk niet moeilijk om een vogeltje te draaien, althans, wanneer je hem uit 2 delen laat bestaan. Dus, een stukje olijf gepakt van 3 cm ofzo (lang leve stukje pen afval) en even iets geprobeerd.

Leuk gedaan Wim, misschien een leuk onderkomen voor een dakloze vlieg.
Paul

Dan moet ie eerst langs deze dappere bewaker Paul ;).

20150621_082614.jpg
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Leuk werkstuk.
Er zijn altijd wel gasten voor zo een piepkleine woning.
Bijvoorbeeld wilde bijen (metselbijen).
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Heel mooi gedaan Wim, Ik heb een paar honderd van dit soort vogelhuisjes ornamenten gemaakt, Ik heb er altijd veel plezier in om ze te maken, en zoals jij probeer ik er dingen in te brengen, en Ik durf gerust te zeggen dat er geen twee hetzelfde uitzien, altijd ander een model en verschillende houtsoorten en combinaties, Ik zal er wat foto’s van plaatsen, heb dat al eens eerder gedaan maar nu weer wat anderen :)

Oh ja en wij hebben Humming birds here, zo een foto van een Ruby throated Kolibrie, maar die wonen/nesten niet in vogelhuisjes, nestjes worden gemaakt van mos en spinnenweb materiaal :D.

Humming bird.jpg Bird house.jpg Bird house 1.jpg Bird house 2.jpg Bird house 3.jpg Bird house 4.jpg Bird house 5.jpg Bird house 6.jpg Bird house 7.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.