Nederlandse timmertips

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Gedeeltelijk eens. De afwijking van de baan maakt de sponning ondieper. De 'fout' is dus herstelbaar door er nog een keer langs te gaan. Als de frees langs de andere kant van het balkje had gelopen ging het echt fout.

Ik vind het ook wel aardig hoe hij zich laat verrassen bij het vastzetten in de bankschroef, en eerst nog een stukje uit zijn jig moet zagen. Al die filmpjes waar dingen vlekkeloos en flitsend gaan doen de beginner de moed in de schoenen zinken. Juist het maken (en oplossen !) van fouten vind ik bijzonder waardevol.

Het gaat me niet om dit ene filmpje. Hij heeft er tientallen. Zeker voor beginners interessante en aanschouwelijke tips.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik vond vooral zijn "sommigen hebben daar een speciale hamer voor. ... Ik vind dat onzin, gewoon niet te hard slaan" helemaal geweldig :)
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
"Kijk nou staat ie in de werkbank als een huis", maar je werkbank zelf staat niet als een huis....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.