Inrichten nieuwe werkplaats en bouw werkbank

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Dat is inderdaad het boek. ISBN hadden ze toen nog niet.

@Bert Vanderveen, ze vragen wel de hoofdprijs in die link. Ik heb er 13,90 voor betaald inclusief verzendkosten.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Vanavond het eerste schetsontwerp wat verder uitgewerkt. Nog even kijken op welke plekken ik planken en lades wil maken.

Werkbank 1.jpg

Suggesties? graag!
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Vandaag eerst begonnen om de wand van een tweede verflaag te voorzien, de eerste zag er niet uit.
Ik was bijna klaar en stond op de trap de bovenste rand te verven tot ik ineens iets nats op mijn been voelde... Ja hoor, de halve verfbak over mijn been en schoen :rolleyes:. Dat liep natuurlijk over alle treden van de trap zo op de vloer. Heel wat poetsdoeken later was het weer ver schoon :eek:.

IMG_8893.jpg

Vervolgens al het 12mm MDF op maat gezaagd voor de tussenschotten en zijwangen van de werkbank en al het vuren voor de linker werkbank gezaagd.

IMG_8896.jpg

Ik heb er 1 gefreesd en droog gepast. Morgen avond of maandag weer verder!

IMG_8894.jpg
IMG_8897.jpg
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Klus ging niet door vandaag, dus ff de werkplaats in. Nu even thuis om de hond uit te laten en die kan dan lekker mee naar de werkplaats.

Alle delen voor de linker werkbank gefreesd en met de domino de verbindingen gefreesd. De kant waar het MDF in komt te zitten vast voorzien van een laagje groen, zodat ik straks niet meer om het MDF heen hoef te schilderen.

IMG_8905.jpg
IMG_8906.jpg
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Vanavond de linker werkbank in zijn geheel verlijmd en om de lijmklemmen heen een likje Festool groen erop :p.

IMG_8943.jpg
IMG_8945.jpg

Woensdag de laatste plekjes bijwerken met groen en het geheel stellen. Daarna kan ik met de bladen etc. aan de gang.

Ook moet ik nog op zoek naar goedkope lade geleiders, heeft er iemand tips?
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
@ferdydesmet Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop qua bestel en bezorg? En de kwaliteit van de spullen? Ben benieuwd.

Ja dat zal ik zeker doen!

Ik zie overigens net toen ik wat verder keer dat de geleiders bij so-handel per stuk zijn. Bij beshaege online zijn ze wel per paar

Ik zag het ook inderdaad, maar dan nog héél goedkoop :p


Vanmiddag nog een paar uur in de werkplaats bezig geweest. Als het mooi weer was geweest had ik misschien nog wel zin gehad om ergens een biertje te gaan drinken, maar niet met dit slechte weer. :rolleyes:

Eerst de bank uit de klemmen gehaald en de laatste plekken bijgewerkt met groen.

IMG_8958.jpg

Vervolgens begonnen met de bladen. Man, wat kan ik soms toch dom zijn. De verkeerde kant op gerekend met het plaatsen van de liggers voor de afkortzaag. Nu moet het blad dus drie dubbel uitgevoerd worden :eek:. Heb wel gesjoemeld door de middelste slechts uit wat stroken te maken die over waren.

IMG_8959.jpg

Nadat de bladen gemonteerd waren heb ik de werkbank gesteld. Staat er netjes genoeg bij zo.

IMG_8960.jpg

En de elektra aangesloten!

IMG_8963.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.