Veertjes voor een boorkop

P

Pylk

Guest
Ik heb een paar handboormachines met dubbele "versnelling" van een rommelmarkt. Nu missen in de boorkoppen de veertjes die de klauwtjes uit elkaar duwen.

Waar kan ik die, hier in het Noorden, krijgen?
20150614_150655_Android.jpg20150614_150628_Android.jpg
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
De kan is niet heel groot dat je hier reserve onderdelen voor kan krijgen, misschien kun je een donor kopen en die onderdelen gebruiken? Ik weet niet precies wat voor veren het zijn maar ik heb ooit met staal van een voelermaat een y-vormige bladveer gemaakt en dat werkt nog steeds!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Zit er bij je in de buurt niet een veren bedrijf? Loop naar binnen en vraag of ze het veertje hebben.
 
P

Pylk

Guest
Vandaag ben ik bij De Wit in Roden geweest, die heeft ergens onder, één van de de metershoge stellingen, een paar dozen weggestopt staan waarin een keur aan veren en veertjes zitten: voor een paar euro was de klus geklaard :)
 
P

Pylk

Guest
Net zoals balpointveren maar dan met een kleinere diameter. Omdat de bekken niet helemaal tegen elkaar aankwamen, heb ik ze iets uitgerekt en er een paar windingen afgeknipt. Het werkt nu prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.