Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

ge´mpregneerd hout bevestigen

Het betreft ge´mpregneerd hout SNEL met elkaar verbinden... Het moet dus bestand zijn tegen weersinvloeden, zoals water.
    Schroeven zal altijd wel aangeraden zijn qua sterkte. Maar kan men even goed lijmen, PU-lijm of watervaste houtlijm?, en vasthouden met de tacker, brads of nieten?
    Ik heb dit al wel eens bekeken bij tuinhout. Daar plaatst men nieten onder het dak, en schroeven daar waar water kan komen. Dit was zelfs niet gelijmd. Wel een dunne planchet, 14mm.
    Ik heb ook al gehoord dat lijm het kromtrekken zelfs niet altijd tegengaat? In dat geval heeft lijmen geen zin?
    Ik heb ook al gehoord, altijd lijmen buiten, zoals bvb verstekhoeken...
    Als ik niet zou moeten schroeven, maar bvb nieten, kan dat mijn werk enorm versnellen... Al dan niet gelijmd?
    Weet iemand raad??

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Misschien kan je eerst even vertellen voor welke toepassing het is, en wat de afmetingen zijn. Een tekening is nog beter.

Kippenhok: planchetten van 27mm dik worden in de hoek aan elkaar verbonden d.m.v. een panlat.
    Is nieten voldoende, al dan niet gelijmd, of voldoen alleen schroeven?

nieten en een beetje lijm - bruislijm zit het voor jaren
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Hoeveel jaren? Is schroeven nog beter?

Kemo is postbox is vol. Maak hem even leeg.

Forum Rechten