Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Balken met dubbele tand/mes/veer en groef

Ik denk eraaan om een freesmachine en bijbehorende frezen te kopen om in balken van 5cm dikte een dubbele tand en groef te frezen. Het doel: zelf balken maken voor een blokhut. Eerst en vooral, welke frezen heb ik hiervoor nodig en waar kan ik die kopen? De frezen dienen om conische tanden te bekomen en waarschijnlijk heb ik profiel - contraprofiel nodig. Ik heb al wat gegoogled, maar tot nu toe vind ik geen frezen voor dubbele tand en groef, enkel voor enkele tand en groef en dit in planken van +/- 18mm. Ik ben totaal geen houtbewerker, dus ook graag wat bijkomende uitleg. En wat de freesmachine betreft, welke is hiervoor het beste geschikt?

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Is het maken van een blokhut het enige doel? Die balken zijn zo goedkoop, kan je beter kant en klaar kopen. Weegt totaal niet op tegen de hoeveelheid werk. Als ik een goede freesbank zou hebben staan zou ik het al niet eens doen.

Kijk hier maar eens: http://www.ho-berg.nl/assortiment/blokhutten/overige

Zorg dat de eerste half meter van steen is zodat het hout van de grond is. Maak ook een bredere overkapping om het hout te beschermen tegen de regen. Gefreesd hout rot sneller dan de ouderwetste boomstam blokhutten.
    www.gogreenbuddy.com mijn dagelijkse bezigheid om groene activiteiten te promoten!

Forum Rechten