Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Eerste mooie schaal (Essen)

Hallo allemaal,

Hier een aantal foto's van mijn eerste schaal die ik zelf goed gelukt vind.
    De draaisporen heb ik redelijk weg kunnen "toveren" nu ben ik nog aan het wachten op mijn bestelling van het Beall System zodat ik deze schaal tot hoogglans kan polijsten.

Het hout heb ik van een hovenier gekregen voor een zeer kleine vergoeding.
    De schaal is afgewerkt met Tung-olie.

2015-06-15 18.53.18_resized.jpg

2015-06-15 18.52.45_resized.jpg

2015-06-15 18.54.05_resized.jpg

Idd heel mooi, zou ook heel mooi op mijn essen met noten tafel passen.

Zo ziet er goed uit Peter
    het toveren mag je altijd nader verklaren hoor
    vandaag 3 uur staan schuren eheheheh
    mvg tom

De toverspreuk luid..... "korrel 80" en dan nog de rest.
    hahahaha... dus gewoon schuren

Ziet er heel goed uit.
    Ik raad u aan bij het polijsten dat je zeker schuurt tot een korrel 400.
    Vooraleer je aan het polijsten begint bij zachtere houtsoorten, is het aan te raden om eerst een poriënvuller erop te plaatsen.
    Harde houtsoorten zijn niet zo nodig om een poriënvuller op te plaatsen, maar het mag.
    Het polijstsysteem staat op nummer één voor me. De resultaten zijn uitstekend qua glans.
    Succes daarmee.

Mooie schaal. Mooie tekening.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mooie schaal Peter, Ik vind de kleur heel mooi en de tekening in het hout komt mooi op, ja netjes gedaan, en Ik vind dit natuurlijke mooier dan een hoog-glans aan een “gebruik” schaal, past beter op een stof vanger/art piece, IMO (In My Opinion)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JOHN LAMERS Bekijk Berichten
    Idd heel mooi, zou ook heel mooi op mijn essen met noten tafel passen.
    hmmm.... misschien past jou tafel hier beter onder mijn schaal........

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Ziet er heel goed uit.
    Ik raad u aan bij het polijsten dat je zeker schuurt tot een korrel 400.
    Vooraleer je aan het polijsten begint bij zachtere houtsoorten, is het aan te raden om eerst een poriënvuller erop te plaatsen.
    Harde houtsoorten zijn niet zo nodig om een poriënvuller op te plaatsen, maar het mag.
    Het polijstsysteem staat op nummer één voor me. De resultaten zijn uitstekend qua glans.
    Succes daarmee.
    Dankje,
    Ik heb tot korrel 600 geschuurd. Een poriënvuller ? ..... wat is dat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leo Van Der Loo Bekijk Berichten
    Mooie schaal Peter, Ik vind de kleur heel mooi en de tekening in het hout komt mooi op, ja netjes gedaan, en Ik vind dit natuurlijke mooier dan een hoog-glans aan een “gebruik” schaal, past beter op een stof vanger/art piece, IMO (In My Opinion)
    Dankje Leo,

Na best wel een "trial and error" gevecht door mijn onkunde, is er toch wel een mooi eindresultaat onstaan.
    Omdat dit een "oefenschaal" is ga ik op deze schaal het Beall system uitproberen..... ik krijg dit binnnen een paar dagen geleverd.
    Ik houd zelf ook veel meer van mat dan glans... maar een collega wie ik een schaal heb belooft wil graag glans.... "The customer is always right"
    Laatst gewijzigd door Roestige Spijker; 16-06-15 om 08:56.

Forum Rechten