Pianoscharnieren, kwaliteitsverschil?

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo beste mensen,

Bij de bouwmarkt heb ik messing pianoscharnieren van 2x10mm breed gekocht. Het is dun materiaal (nog geen 1mm) en het oogt en voelt een beetje ielig. Zijn pianoscharnieren in betere kwaliteit te krijgen in dit formaat, en zo ja, waar kan ik die bestellen? Graag advies...

Bvd en groet,

David
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Een pianoscharnier ontleent zijn sterkte aan de vele schroefjes die je in de lange lengte van het scharnier schroeft.Het is pas stevig als constructie wannerr je het vastmaakt .
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
En er is wel kwaliteitsverschil overeenkomend met waar je het voor nodig denkt te hebben, heel vaak wordt het op de rol verkocht en dan is die ieligheid die je ervaart nu juist de eigenschap van het soort scharnier.
Ik weet niet waar je het voor nodig hebt , dus er is ook weinig te zeggen of het niet ook alleen maar onbekend is met het materiaal of dat je echt betere kealiteit nodig hebt.
En het is inderdaad meestal vermessingd staal, messing zou het nog ieliger maken in die dikte.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Je kan ook RVS nemen, dat is dan sterker maar dat moet dan kloppen in het hele plaatje met de kleur van je meubel.

Groetsels
 
Laatst bewerkt:

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Klopt inderdaad, het zijn stalen scharnieren die vermessingd zijn. Ik zal binnenkort even een foto posten van het werkstuk, dat maakt het wat duidelijker.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Heb deze week het pianoscharnier gemonteerd om gewoon eens te kijken hoe stevig dat is. En het op het eerste gezicht ielige en dunne scharnier is oerstevig wanneer het eenmaal is vastgeschroefd. Iig. stevig genoeg voor mijn toepassing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.