Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Pianoscharnieren, kwaliteitsverschil?

Hallo beste mensen,

Bij de bouwmarkt heb ik messing pianoscharnieren van 2x10mm breed gekocht. Het is dun materiaal (nog geen 1mm) en het oogt en voelt een beetje ielig. Zijn pianoscharnieren in betere kwaliteit te krijgen in dit formaat, en zo ja, waar kan ik die bestellen? Graag advies...

Bvd en groet,

David

Weet je zeker dat je messing pianoscharnier gekocht hebt. Volgens mij is het vermessingt. Wij kochten onze pianoscharnieren hier. http://www.boschscharnieren.com/nl/p...standaard.html heeft niets met bosch gereedschap te maken. Is wel fabrikant.
    Gewoon even informeren.

Een pianoscharnier ontleent zijn sterkte aan de vele schroefjes die je in de lange lengte van het scharnier schroeft.Het is pas stevig als constructie wannerr je het vastmaakt .

En er is wel kwaliteitsverschil overeenkomend met waar je het voor nodig denkt te hebben, heel vaak wordt het op de rol verkocht en dan is die ieligheid die je ervaart nu juist de eigenschap van het soort scharnier.
    Ik weet niet waar je het voor nodig hebt , dus er is ook weinig te zeggen of het niet ook alleen maar onbekend is met het materiaal of dat je echt betere kealiteit nodig hebt.
    En het is inderdaad meestal vermessingd staal, messing zou het nog ieliger maken in die dikte.

Je kan ook RVS nemen, dat is dan sterker maar dat moet dan kloppen in het hele plaatje met de kleur van je meubel.

Groetsels
    Laatst gewijzigd door Woodjohn; 14-06-15 om 21:03. Reden: Weeerall Typpo

Klopt inderdaad, het zijn stalen scharnieren die vermessingd zijn. Ik zal binnenkort even een foto posten van het werkstuk, dat maakt het wat duidelijker.

Heb deze week het pianoscharnier gemonteerd om gewoon eens te kijken hoe stevig dat is. En het op het eerste gezicht ielige en dunne scharnier is oerstevig wanneer het eenmaal is vastgeschroefd. Iig. stevig genoeg voor mijn toepassing.

Forum Rechten