Scheur in hout behandelen.

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hallo,

Ik wil de onderkant van mijn goot opnieuw verven. Er zitten grote scheuren tussen de planken waarmee het opgebouwd is. Zie foto.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste behandelen? Ik denken zelf om het weg te kitten met Acrylaatkit Exterieur. Is dat een goed idee?

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk bijlage 32007
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
Eerst goed uitkrabben en ingronden. Afkitten met een exterieur acrylaatkit kan op deze plek prima. Op regenbelaste delen zou ik dat niet adviseren.
 

dikb

Nieuw lid
27 jan 2015
16
0
Heeft een acrylaatkit wel voldoende rek om problemen in de toekomst te vermijden?

Ik heb een dergelijk probleem 5 jaar geleden ook met acrylaatkit opgelost, maar dat gaf na 2 jaar alweer problemen. Uiteindelijk uitgekrabt en vervangen door een MS Polymeerkit (deze, maar andere zijn even goed bruikbaar: https://polyestershoppen.nl/lijmen-en-kitten/tec7-lijmkit-34.html). Nu 3 jaar later, so far, so good.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.555
Gaanderen
Deen ms kit zal het prima doen. Het is echter een lijm. Als je niet regelmatig kit is deze lastig af te messen. Gebruik beslist de spuit erbij en houd je mes schoon.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.