Makita 6317DWFE

jabadabadoo

Nieuw lid
6 mei 2010
2
0
Hallo

Ik heb sinds 3 jaar een makita 6317DWFE. Gelijk na de aankoop had ik al problemen met de accu´s. Toen der tijd kon ik er nog wel een tijdje mee werken maar nu zijn ze alle twee zeer vlug leeg. Ik zie dat dit apparaat nog best prijzig is dus ik wil er nog wel twee nieuwe accu´s voor kopen maar omdat de accu´s al van begin af aan al slecht zijn geweest ben ik bang dat misschien mijn acculader de accu´s naar de klote heeft geholpen. Is dit technish wel mogelijk of kan een lader nooit schade aanrichten? De laadtijd is ook zeeeer kort (5 min). Ik ben bang dat het verhaal dalijk weer van voor af aan begint en das toch zonde van mijn geld. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Want vragen bij de winkel vind ik niet zo vertrouwd. Je weet immers nooit of iemand achter de balie er verstand van heeft en ze willen altijd verkopen. Sorrie voor de lange uitleg en voor mijn slechte spelling. Ik ben beter in timmeren :D

B.v.d

Jabadabadoo!
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Kan je ook vertellen wat er slecht aan de accu's is?
Zover ik weet zijn deze NiMh-accu's toch aardig goede en krachtige accu's.
Als er geen fabricagefout inzit en je geen verkeerde lader hebt lijkt het me dat je er toch niet goed mee omgaat.
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Beste Fred F.
Allereerst, welkom op dit fijne forum. Dat je er maar veel informatie van mag krijgen en aan mag geven.

Hieronder mijn ervaring met de Makita 6319DWFE (broertje van die van jou).
Dit apparaat heb ik 4 jaar geleden gekocht bij Kruis in Rotterdam. Goede, stevige machine! Maar na een klein jaar begonnen de batterijen dezelfde kuren te vertonen als jij beschrijft (binnen 5 minuten opgeladen, als je ze dan nogmaals in de lader stopt laden ze vervolgens een uur op. En het vermogen werd beduidend minder). Terwijl deze batterijen aanmerkelijk minder geheugenverlies zouden hebben dan de NiCd. Het gebeurde bij alle 2 de batterijen. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn gebruik van de machine lag. Ik gebruik hem een dag in de week, soms meer, soms minder.
Ik heb hem teruggestuurd naar Kruis en die hebben hem doorgestuurd naar Makita. Ik kreeg de machine retour met een andere oplader en 2 nieuwe batterijen. Er zat een productiefout in de batterijen, bleek toen ik de technische afdeling van Makita erom had gebeld!
Na een jaar kreeg er weer 1 kuren. Ik heb ze allebei opgestuurd en ook daar kreeg ik er weer twee voor in de plaats. Beide keren kostte het me alleen de verzendkosten (machine was al buiten de wettelijke garantie).
Tja, hier kun je van zeggen dat het raar is dat ik de eerste keer "slechte" batterijen kreeg. En dat het raar is dat er dus blijkbaar een slechte serie batterijen is gemaakt die niet wordt teruggehaald. Maar ik vind het service om 2 keer batterijen te krijgen van ze!! Ik vind dat de firma Kruis deze reparatie ook prima heeft afgehandeld.
De schroefboor doet het nu dus al ruim 2 jaar prima. Geen problemen mee. Hij is nog net zo krachtig als in het begin en de batterijen laden goed op.
Succes met jouw reparatie.

grtn Bart
 

jabadabadoo

Nieuw lid
6 mei 2010
2
0
Hartstikke bedankt voor de info bart. Nu weet ik iig dat ik accu's will hebben met een vrij recente productie datum. Das eigenlijk altijd verstandig als je accu's koopt lijkt me maar ik had er nog niet aan gedacht. Fijn weekend en nogmaals bedankt!
 

HoutVlooi

Actieve deelnemer
7 mei 2010
33
0
Nu wil het geval dat ik zelf een Makita 6072D heb liggen die defect is.
Ik heb er al een nieuwe accu voor gekocht (dacht dat die kapot zou zijn) en vervolgens een nieuwe lader (accu bleek niet kapot, DUS (zo dacht ik) moest het wel de lader zijn.
Maar ja, 1 nieuwe accu en 1 nieuwe lader verder: nog steeds geen beweging in de 6072D !

Dus: Makita 6072D kapot.....

Waar kan ik dat ding nou het beste heensturen om gerepareerd te krijgen?
Makita zelf neemt alleen via de dealer aan, en ik weet bij Willem Tell niet meer waar ik die machine ooit heel lang geleden eens gekocht heb! Laat staan dat ik een bonnetje heb.....

Maar om dat ding nou weg te gooien met 2 goeie accus en 2 goeie laders op de plank....

Iemand een advies?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.