Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

additief voor benzine

Enkele weken heeft mijn grasmaaier de geest gegeven. Onmogelijk te starten. De machine was nog maar twee jaar oud.
    Eerst de machine al zelf nagekeken en luchtfilter en carburator schoon gemaakt.
    Dit bracht geen soelaas en dus maar naar de verdeler.
    Die heeft ook lang gezocht en uiteindelijk de carburator vervangen. Toen startte de machine onmiddellijk.
    Volgens hem is de benzine de oorzaak. Die tast de carburator aan met alle gevolgen van dien.
    Nu zou er een additief bestaan wat deze problemen tegen gaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Het gaat dus om een toevoeging aan benzine (voor 4 takt) die snelle veroudering zou tegen gaan.
    Ik heb nu blauwe Aspen gekocht, maar zeker voor de grasmaaier is dit een behoorlijk dure aangelegenheid.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Duur???? Hoeveel liter gebruik je? Om de 2 jaar een nieuwe carburateur vervangen, ja dat is duur. Ik vind dat dit bij aankoop vermeld had moeten worden. Of de benzine eruit of aspen.

Ik herken dit probleem.
    de carburateur 'gewoon' schoon maken helpt idd niet, echter schoon maken met remmen reiniger helpt heel vaak wel goed.
    Dit spul verwijderd de aangeslagen gom in de sproeiers.
    Voor de winter bij de laatste maai beurten een beetje Aspen toevoegen en je hebt nergens meer last van.

Peter

Aspen kost ongeveer 4 euro per liter. In vergelijking met benzine is dit 3 keer meer. Dat vind ik behoorlijk duur. Ik heb behoorlijk veel gras te maaien en een bus van 5 liter is dan ook zo op. Hoeveel ik precies nodig heb kan ik niet zo dadelijk zeggen, maar ik weet wel dat Aspen aardig in de papieren gaat lopen.
    Schoonmaken heeft niet geholpen, zelfs ultrasoon reinigen niet. Ik heb het defecte onderdeel meegekregen, dus straks eens open schroeven.
    Om de machine in het najaar op Aspen weg te zetten is mij nog al gezegd. Zelfs rode Aspen kan zonder probleem.
    Maar eigenlijk wil ik gewoon weten of er een additief is dat dure schade of oplossingen kan voorkomen. Tenslotte hoort een benzinemotor toch gewoon probleemloos op benzine te lopen.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

klinkt mij heeeeeeel vreemd in de oren
    OF het is een el cheapo carbarateur OF het is een broodje aap verhaal
    wat moeten al die auto's van 10, 15, 20 jaar of zelfs ouder dan wel niet
    Met een hamer past alles...

Geen idee of dat een werkelijk wondermiddel is. Voordeel zoals ze zeggen zijn de minder schadelijke uitlaatgassen. Ik vraag me dan af of een gewone octaan verhoger dan niet werkt, zoals bijvoorbeeld in de benzine Super (Euro98 tegenwoordig ?) zit.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    klinkt mij heeeeeeel vreemd in de oren
    OF het is een el cheapo carbarateur OF het is een broodje aap verhaal
    wat moeten al die auto's van 10, 15, 20 jaar of zelfs ouder dan wel niet
    Inderdaad, dit dacht ik ook.
    Wat adviseert de fabrikant van die maaier?
    Kan je er geen carburateur van een auto in zetten? Bv van de sloop?
    Groeten, Raymond

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    Inderdaad, dit dacht ik ook.
    Wat adviseert de fabrikant van die maaier?
    Kan je er geen carburateur van een auto in zetten? Bv van de sloop?
    Ja en mischien ook een dikke luchthapper dan maait ie veel sneller
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Dit 'wondermiddel' voorkomt dat de benzine gaat 'gommen' er kan, vooral in de sproeiers van de carburateur een laagje gom gevormd worden.
    Dit veranderd hierdoor de maat (doorlaat) van de sproeier.
    Ook grasmaaiers moeten aan steeds strengere (milieu) eisen voldoen en worden door de fabriek al heel magertjes afgesteld.
    Een kleine verandering in de benzine toevoer naar de motor (carburateur) en je hebt de poppen aan het dansen.
    En idd, de ene carb heeft er last van, de andere niet en of dat een el cheapo verhaal is laat ik in het midden.

Mag ik vragen wat voor een grasmaaier jij hebt dan?
    Ik heb zelf een Honda, en die schijnen bijzonder goede motoren te hebben. Zelfde als briggs en stratton, ook zeer goede 4takt motoren.
    In de herfst zet ik de grasmaaier gewoon weg, en in het voorjaar beetje benzine erbij en lopen weer.
    Hij is nu al 5 jaar oud, geen enkel probleem mee gehad.
    Mijn vader heeft zo al een dikke 15 jaar een grasmaaier.
    Zou dus geen aspen gaan gebruiken, dat word veel te duur. Een additief, nog nooit van gehoord, zou ik ook niet gaan doen.
    Misschien eerder eens de garantie van je grasmaaier er bij halen, lijkt me namelijk niet echt een goede motor te zijn dat die na 2 jaar al de geest geeft.

Even terzijde, aspen voor 2 takt is dan wel weer aan te raden. Heb thuis diverse gereedschappen die ik maar enkele keren per jaar gebruik, te denken valt aan heggenschaar, bladblazer, bosmaaier. Die kan ik gerust met een volle tank aspen laten staan, na een half jaar starten ze weer goed. Als je dat met eigen mix doet dan kun je wel problemen krijgen (olie ontmengt zich van benzine, krijg je smeer in het systeem)
    En zelfs mijn solex uit 1968 loopt prima op aspen!!

Forum Rechten