schaafrek

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Ziet er goed uit! ook erg slim met die magneetjes, kunnen ze er ook niet aftrillen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Goed gevonden rene. Toch zou ik het idee van civixx in overweging nemen. Magneet in een blokje gezaagd op 10 graden of zoiets dan staat het mes los en een deel van de zool op het blokje met magneet
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Alleen de grondschaafjes zitten vast met behulp van magneetjes Wim en daarvan moet altijd de bijtels terug getrokken zijn de ander schaafjes staan gewoon los op de plankjes .

Heb wel overwogen om dwars op de plankjes een geultje van pak weg 1 a 2mm diep te frezen waar dan de bijtel in zou verdwijnen van de blok/hanfschaafjes dat heb ik (nog) niet gedaan maar dat zou als nog kunnen .
 
A

Athanor

Guest
Mooi stuk huisvlijt van een meubelmaker!! En weer een leuk filmpje;)


Fons
 
A

Athanor

Guest
Mooi hout toch;). Heb je nog flitsende verbindingen toegepast?

Fons
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
staander .jpg
Hierboven zie je de staander , in het plankje een happie uit genomen zodat het de staander "omarmt".
De inkrozing is aan drie kanten een cm diep aan de achter kant heb ik de plankjes met een schroefje door de staander heen vast gezet m.a.w als het nodig is kan ik de boel zo demonteren en wijzigen geen likkie lijm gebruik ( ben zuinig) :p
 
A

Athanor

Guest
Jaja, mooie verbinding, maar ja, met die mooie grondschaafjes mogen we ook wel wat van je verwachten natuurlijk!


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.