Kennismaken met Malex!

malex

Nieuw lid
9 jun 2015
7
0
Beste allemaal,

Graag stel ik mij even aan jullie voor, mijn naam is Alexandra 30 lentes jong en sinds een klein jaartje actief in de interieur/ meubel makelarij. De projecten die ik uitvoer verschillen van inbouwkasten, kamer en suites tot meubelen maar ook maatwerk deuren etc.

Aankomende zaterdag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe werkplek van 100m2 waar ik eindelijk de fysieke ruimte heb om mijn creativiteit de ruimte te geven...

Het lijkt mij ontzettend leuk en leerzaam om met branchegenoten te overleggen, adviezen krijgen en geven over de gang van zaken op de werkplaats en alles daar om heen. De eerste shout die ik er uitgooi is dan ook alle dat alle tips en adviezen over de must haves in mijn werkplaats van harte welkom zijn. met name de apparatuur voor het verwerken van kastenwanden, inbouwkasten etc 'het iets grotere werk' zeg maar.

Fijne dag en groetjes Alexandra
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum Alexandra! Zeker de beste plek om op vriendelijke manier van te gedachte wisselen over je vak. Ik verwacht dat je veel tips krijgt, want er zijn nogal wat meubelmakers/interieurbouwers met soortgelijke klussen en met werkplaats. Ik ben meer gericht op massief hout, maar ben erg tevreden over mijn montagetafel bestaande uit een plaat MDF 38 mm. 122x244!

Succes en veel genoegen hier!


Fons
 
Laatst bewerkt:

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Welkom! Qua machinepark zou ik eigenlijk eerst beginnen met een goed plan van aanpak. Goede afzuiging en fijnstoffilter en een formaatzaag. Zoals Athanor al aanhaalt, een ferme montagetafel maar wellicht nog 1 extra met melamine blad voor het verlijmen van HPL. Eea ligt er natuurlijk aan wat voor soorten hout je gaat gebruiken.
Ook niet geheel onbelangrijk zijn goede verlichting en veel stopcontacten.

Succes enne hier zijn we verzot op foto's! (een enkeling zelfs filmpjes ;) )
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Legio ideeen schieten door mijn hoofd...teveel om op te noemen eigenlijk... Een kleine selectie

Formaatzaag
Goede afzuiger en fijnstoffilter
Grote montagetafel...verrijdbaar en in hoogte verstelbaar
Platenstelling

Natuurlijk nog veel meer maar ruimte is ook een beperkende factor natuurlijk.

Veel succes , hou je ons op de hoogte ?
 

malex

Nieuw lid
9 jun 2015
7
0
Goodmorning!!!

Thanks en bedankt voor het meedenken!

Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken/ inlezen enz naar geschikte spullen maar jeetje..... wat een keuze, mogelijkheden en en en....... De eerste tool waar ik me als eerst op richt is de formaatzaag.. JA dat is een must!!! tot nu toe heb ik alles met de cirkel en zelfgefabriceerde tafels gedaan IMG_0589.jpg en ja ach het zit er in hoor IMG-20150311-WA0023.jpg maar hoe fijn zou een goede formaatzaag hier zijn geweest!!! IMG-20150325-WA0001.jpgVerder kan ik mij helemaal vinden ik de suggesties die door jullie worden opgenoemd. Hier heb ik dan veel met mdf watervast gewerkt maar ik werk ook regelmatig met gemelamineerde spaanplaten etc. Dus graag hoor ik jullie meningen over een goede beginners formaatzaag met beginners budget 1500 a 2000:eek:

Groetjes en een fijne dag allemaal!

Alexandra
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.