Vic-je

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
In een eerder draadje m'n verlangens naar een nieuwe bank uitgesproken
http://www.woodworking.nl/showthread.php?13000-Een-nieuwe-draaibank-in-2015

Nadat ik een week of wat terug op mn plaatstalen "draaibank" een aantal lade grepen en ander klein werk aan het draaien was viel de meeloper uit elkaar en had ik er tabak van. Wilde er ook geen cent meer aan uitgeven (Gr"&5%#"Aggh!:mad:). Heb uiteindelijk afgelopen weekend de beste man uit het dorp verderop van z'n aller, allerlaatste waar verlost:eek:. Hij is nu 76 en gooit het bijltje er bij neer. Het is niet de wat grotere bank waarvoor ik in eerste instantie ging maar ik kan nu weer verder draaien en kon hem meteen op de achterbank laden en draaien, Pff!

Vic.jpg
 

Bijlagen

  • Vic.jpg
    Vic.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 295
Laatst bewerkt:

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Per directe test-run

Schaal #1, Berk

1st bowl.jpg

1st bowl1.jpg

1st bowl2.jpg

Schaal #2, Populier (met gratis ongepland gat!)

2nd bowl.jpg

2nd bowl1.jpg

2nd bowl3.jpg
 
Laatst bewerkt:

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Nu ben ik me aan het oriënteren naar een fatsoenlijke bijtel set. Dat wat ik heb is unfortunately in één en dezelfde klasse te scharen met m'n voormalige bank en doet me alsnog aan Gr"&5%#"Aggh!:mad: denken. :eek:
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ach je leert er slijpen van. Boven aan de homepagina staat naast masave nog een andere winkel. Deze site is van Beroeps houtdraaier Ronald kanne hij verkoopt volgens mij ook beitels.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Je hebt helemaal gelijk maar er blijft zo langzamerhand zo weinig beitel over ;)

Heb (misschien zelfs wel mede daarom, het continues slijpen ervan) gekeken naar een crown pm pro setje van 5. Heb vanochtend (toevallig in Helsinki) gekeken naar een sorby setje in dezelfde prijsklasse. Ben van plan met zoon-lief naar Nederland te reizen begin volgende maand en kan eventueel een setje meenemen vanuit Nederland. Ach, hamlet, sorby, crown het zal allemaal zn werk wel doen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mooie machine. Die doe je nooit meer weg. Heel geschikt voor het kleinere werk naast een grotere draaibank.
Mocht je je willen oriënteren op een compleet overzicht op draaigebied, rijd dan op weg naar Nederland even langs www.drechselbedarf-schulte.de
Een snoepwinkel voor houtdraaiers!
Vr.gr. Jan Pranger.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Die ziet er goed uit! Dat draait vast een stuk "rustiger" als een plaatstalen bank. Als ik het goed zie is hij uitgerust met een electronische toerenregeling, (frequentieregelaar?) Persoonlijk zou ik niet meer zonder willen, heerlijk dat je niet steeds de snaar hoeft te verleggen en zelf het optimale toerental kan zoeken.
Proficiat en veel krullen gewenst.:)

Groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.