Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Vic-je

Vic-je

In een eerder draadje m'n verlangens naar een nieuwe bank uitgesproken
    http://www.woodworking.nl/showthread...aibank-in-2015

Nadat ik een week of wat terug op mn plaatstalen "draaibank" een aantal lade grepen en ander klein werk aan het draaien was viel de meeloper uit elkaar en had ik er tabak van. Wilde er ook geen cent meer aan uitgeven (Gr"&5%#"Aggh!). Heb uiteindelijk afgelopen weekend de beste man uit het dorp verderop van z'n aller, allerlaatste waar verlost. Hij is nu 76 en gooit het bijltje er bij neer. Het is niet de wat grotere bank waarvoor ik in eerste instantie ging maar ik kan nu weer verder draaien en kon hem meteen op de achterbank laden en draaien, Pff!

Vic.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg Vic.jpg (25,6 KB, 294 keer bekeken)
    Laatst gewijzigd door Botte Bijl; 03-06-15 om 20:00. Reden: Geraaskal
    There, I said it

Per directe test-run

Schaal #1, Berk

1st bowl.jpg

1st bowl1.jpg

1st bowl2.jpg

Schaal #2, Populier (met gratis ongepland gat!)

2nd bowl.jpg

2nd bowl1.jpg

2nd bowl3.jpg
    Laatst gewijzigd door Botte Bijl; 03-06-15 om 20:00.
    There, I said it

Nu ben ik me aan het oriënteren naar een fatsoenlijke bijtel set. Dat wat ik heb is unfortunately in één en dezelfde klasse te scharen met m'n voormalige bank en doet me alsnog aan Gr"&5%#"Aggh! denken.
    There, I said it

Ach je leert er slijpen van. Boven aan de homepagina staat naast masave nog een andere winkel. Deze site is van Beroeps houtdraaier Ronald kanne hij verkoopt volgens mij ook beitels.

Je hebt helemaal gelijk maar er blijft zo langzamerhand zo weinig beitel over

Heb (misschien zelfs wel mede daarom, het continues slijpen ervan) gekeken naar een crown pm pro setje van 5. Heb vanochtend (toevallig in Helsinki) gekeken naar een sorby setje in dezelfde prijsklasse. Ben van plan met zoon-lief naar Nederland te reizen begin volgende maand en kan eventueel een setje meenemen vanuit Nederland. Ach, hamlet, sorby, crown het zal allemaal zn werk wel doen.
    There, I said it

Mooie machine. Die doe je nooit meer weg. Heel geschikt voor het kleinere werk naast een grotere draaibank.
    Mocht je je willen oriënteren op een compleet overzicht op draaigebied, rijd dan op weg naar Nederland even langs www.drechselbedarf-schulte.de
    Een snoepwinkel voor houtdraaiers!
    Vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Dank voor de suggestie Jan, zal ik zeker overwegen!
    There, I said it

Zo daar ga je veel plezier aan hebben
    en enkel Jans raad opvolgen als je cash geld mee neemt zeker de creditcard thuis
    laten
    veel te veel leuke dingen daar
    veel draaiezier gewenst
    mvg tom

Ja op aanraden van jan ben ik ook bij schulte langs geweest. Tom geeft het goed weer. Veel plezier.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Die ziet er goed uit! Dat draait vast een stuk "rustiger" als een plaatstalen bank. Als ik het goed zie is hij uitgerust met een electronische toerenregeling, (frequentieregelaar?) Persoonlijk zou ik niet meer zonder willen, heerlijk dat je niet steeds de snaar hoeft te verleggen en zelf het optimale toerental kan zoeken.
    Proficiat en veel krullen gewenst.

Groeten,
    Patrick

Forum Rechten