Aanschaf dashcam

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik maak beroepshalve behoorlijk veel kilometers (tussen de 55 en 60000 per jaar) en dan kan het soms spannend zijn.
Vandaag was het weer zover en net geen aanrijding. Oorzaak was totaal onverantwoord gedrag van een motorrijder (rechts inhalen ).
Ik wil me proberen in te dekken en dan kunnen beelden van een dashcam nuttig zijn.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil een toestel dat behoorlijke beelden oplevert in een behoorlijk grote hoek.
Als er iemand goede ervaringen heeft met een bepaalt toestel hoor ik het graag.

Mathieu
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ook al zo'n kilometervreter. Ik kan mij jouw overweging wel voorstellen. Anderszins mag je van geluk spreken dat je niet in Rusland woont. Als je daarvandaan de TouTube filmpjes ziet........
Ben benieuwd of er hier op het forum ervaring mee is.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat is iets dat ik ook al jaren zit te overwegen, ik kijk af en toe op Conrad want daar hebben ze er veel en met reviews erbij van gebruikers.
Maar ik weet ook nooit wat kiezen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Een collega heeft er twee gekocht op Alibaba. Eentje om vooruit te filmen, de ander achteruit. Maar ik heb bij zulke webwinkels niet zo veel vertrouwen. wat koop je precies? En is hetgene wat je vandaag besteld dat wat je morgen krijgt? Op Conrad heb ik ook al gekeken. Maar ik zou graag van iemand horen: dit toestel werkt gewoon goed.
Ongevallen zoals op die Russische filmpjes zal je hier inderdaad minder meemaken. Hoewel, vorig jaar op de ring op Antwerpen nog een vrachtwagen dwars op zijn zijkant zien gaan. Het was vlak achter mij gebeurt want er reden nog maar enkele auto's achter mij. En die gebeurtenis vandaag was eigenlijk ook wel een behoorlijk straf filmpje geweest.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.