Alternatief voor Minwax

Otsoe

Nieuw lid
2 nov 2014
7
0
Kent er iemand een gelijkaardig product voor minwax stain walnut? Blijkbaar kan je dat niet bestellen in Europa?
alvast bedankt voor jullie reacties!
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik weet niet welke stain je bedoelt (afgezien van de kleur), er zijn verschillende Minwax types. Afgezien daarvan zijn 'stains' in principe gewoon 'beitsen', dus als het je puur om het visuele effect te doen is kun je elke binnenbeits die de juiste kleur geeft nemen.
 

Otsoe

Nieuw lid
2 nov 2014
7
0
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf een beginneling in de wereld van hout kleuren dus ik ken het verschil nog niet goed :). Wat ik precies zag is dat die Minwax een veel dikkere substantie was dan de gewone beits die ik hier heb staan?

Ik heb een kast uit vurenhout gemaakt (1e projectje) maar had die graag een donkerdere kleur gegeven. Ik heb de beits die ik had geprobeerd op een teststuk maar dat zag er niet uit :) vandaar dat ik iets anders wou zoeken (of misschien doe ik het verkeerd ;)) ik heb de tips op dit forum gevolgd (schuren, met water inwrijven tegen opstaande vezels,...) maar het blijft er wat raar uitzien. Heb jij andere tips? Alvast bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.