Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Eiken boekenplank 'boomtak'

Ik lurk al een tijdje mee, maar ik zal ook is wat posten. Het ontwerp is ietwat geleend moet ik toegeven Gemaakt van massief eiken.

Eerst een snelle tekening zodat de verhoudingen een beetje goed ogen en ik alle maten heb. Het geheel is 180cm breed en zo'n 15cm diep.
    shelf.jpg

De losse delen vlak en recht geschaafd. Blijft toch lastig bij knoesten en wisselende draad...
    IMG_20150518_090532957_HDR.jpg

Het eerste (dikste) stuk is hol, alles met deuvels aan elkaar gemaakt.
    IMG_20150518_105108513_HDR.jpg

De kopse verbindingen zijn ook allemaal met (veeel) deuvels gemaakt. Ik wist niet helemaal of dit sterk genoeg zou zijn maar het eindresultaat voelt heel solide!
    IMG_20150525_130213200_HDR.jpg

De meeste 'takken' zijn wat afgeschuind. Een aantal gewoon met de handschaaf, maar ook een paar met de bovenfrees gedaan. Hoop herrie en stof maar het gaat wel een stuk sneller En bij grote knoesten moest het ook wel.
    IMG_20150528_115530212.jpg

Het geheel in de hardwax afgewerkt. Voornamelijk omdat ik dat nog had liggen
    IMG_20150529_121948874_HDR.jpg

Een paar M8x180 houtdraadbouten afgezaagd om verborgen plankdragers van te maken. Een stukje plat gevijld en je draait ze er zo in met de baco. Ik heb eerst de gaten in de plank geboord (10mm om wat afwijking op te kunnen vangen) en toen met deuvel centerpuntjes overgenomen op de muur. Het is een baksteensmuur dus je zal altijd zien dat de boor wegloopt doordat je net op een voeg zit. Het resultaat is wel dat de plank goed klemt aan de steunen en muurvast zit.
    IMG_20150528_150920753.jpg

En het eindresultaat!
    IMG_1963.jpg

Heel mooi effect, leuk om te zien dat het ook dunner wordt aan de uiteinden, er zit op zeker geen deuvel tekort in, dank voor het posten.

Leuk idee en mooi uitgevoerd !

Zeer leuk zoals het van buiten naar binnen lijkt te groeien!

Mooi! Die staat bij mij ook nog ergens op een to-do lijstje

Wow dat ziet er hip uit
    Kijk ook eens op mijn Blog --> Rakish Paddy Workshop <--
    of via https://www.instagram.com/rakishpaddyworkshop/
    Groet, Patrick

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    ja die staat ook nog op mijn lijst...

mooi gemaakt

Heel mooi
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Welkom op het forum Steffen en direct een mooi project laten zien met veel foto's.
    Super!

Groet,
    Jan

Heel leuk idee. En netjes uitgevoerd.

Forum Rechten