keukenkastjes 19mm tov 16mm

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Ik ga zelf m'n keuken bouwen van 19mm mdf gefineerd met eiken.
Nu komt er waarschijnlijk Blum beslag (zoals ladelopers en eventueel hele binnenaden) in de kastjes maar dat is natuurlijk allemaal gestandariseerd voor 16mm dik spaanplaat.

Kan ik nu het beste de binnenmaten van een 16mm kastje aanhouden of is dit gewoon te bestellen? :?

Op de diverse websites van leveranciers kom ik hier niet echt uit.... :oops:
 

tuoh

Oud hout
In welke dikte je de fronten en de corpussen maakt heeft geen belang, enkel voor de bodem en de rugwand van de laden dien je te kiezen voor 16mm.

Bij alle schuifsystemen van Blum: tandembox, metabox, of intrabox zijn alle sponningen voorzien op plaatmateriaal van 16mm.

Ook bij de binnenladen hetzelfde verhaal, rug en bodem 16mm dikte.

Bij het gebruik van de Tandemgeleiders voor houten laden kan je de vier zijden van de lade vervaardigen in 19mm materiaal,( mits enig kunst en vliegwerk) maar de dikte van de bodem mag hier max. 15mm dik zijn.

Het is enkel bij de rollenglijders van Blum dat je vrij bent om de dikte van de zijden en de bodem zelf te bepalen, maar deze glijders zijn steeds zichtbaar wanneer je de lade opent :cry:


Bij eventuele bestelling van kant en klare schuiven is enkel de binnenmaat van de kast belangrijk, hoe dik de kastwanden zijn heeft geen belang hierin.

Bij bestelling worden deze laden steeds op maat gemaakt, je hoeft hierbij dus geen rekening te houden met standaardbreedtes.

André
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
ja dat begrijp dan goed maar ik ga dan gewoon van de binnenmaat van een normale kast uit en die wordt dan gewoon buitenmaats iets groter (6mm)
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Op termijn wil ik ook mijn eigen keuken gaan bouwen, en ook met de ladegeleiders van BLUM of GRASS. Is het geen oplossing om aan je 19 mm bodems en achterkanten een kleine sponning te frezen, zodat de dikte van de inpassende delen 16 mm is?
 

tuoh

Oud hout
Houtbewerker zei:
Op termijn wil ik ook mijn eigen keuken gaan bouwen, en ook met de ladegeleiders van BLUM of GRASS. Is het geen oplossing om aan je 19 mm bodems en achterkanten een kleine sponning te frezen, zodat de dikte van de inpassende delen 16 mm is?

Dat is inderdaad de truc die het hem doet :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.