American Elm, AKA White Elm

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is een lagere schaal gedraaid uit White Elm, een van de voor gedraaide stukken dat Ik uit een oude dikke Elm/Iep gedraaid heb, je vind deze dikke Iepen hier niet meer, vroeger stond het hier vol met deze dikke oude Iepen.

Ze waren voor hun vaas vorm erg gewild as schaduw gevende bomen langs de wegen maar die zijn nu allemaal verdwenen, er zijn nog steeds Iepen, omdat ze all vroeg zaad maken en deze makkelijk uitschiet, maar voordat ze wat groter zijn sterven ze af, doordat ze de Iepen ziekte krijgen.

Deze schaal is 33 X 7 cm, al vanaf Sept. 2006 part van mijn stash van voor-gedraaide schaalen, en nu afgewerkt, finally :)

American Elm.jpg American Elm 1.jpg American Elm 2.jpg American Elm 3.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Leo heel erg mooi, had het er gisteren met toxic nog over dat het eigenlijk waanzinnig luxe is om het zo lang te laten liggen, maar het resultaat is echt top!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Leo heel erg mooi, had het er gisteren met toxic nog over dat het eigenlijk waanzinnig luxe is om het zo lang te laten liggen, maar het resultaat is echt top!

Thanks Marcel :), Ik ben blij dat Ik all die stukken heb gedraaid toen Ik het hout kon vinden en de energie had om all die extra stukken te draaien, ja ze hebben veel langer gelegen en gedroogd dan wat nodig is, en heb er veel meer dan Ik ooit zal kunnen afwerken, maar Ik heb de ervaring en genoegen er van gehad met het maken van al die stukken :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.