Kostprijs populier

foxy

Nieuw lid
15 aug 2014
3
0
Hallo, met vaste regelmaat verwerk ik de houtsoort populier welke ik aankoop bij een houtzagerij hier in de buurt, de planken zijn ongeveer een 23mm dik gezaagd.
Ik betaal de populier 600€/m3 wat ik persoonlijk wel wat veel(te veel) vind, is er hier iemand die een idee heeft van de prijs van gezaagde populier per kubieke meter? Alvast bedankt voor de reacties.
 

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Wat bedoel je precies met 'gezaagde populier'? In planken verzaagd of gewoon van op stam gezaagd (dus liggend naast de weg)?

Wij verkopen de populier van de eigenaar aan de kappers (op stam dus), voor 35 à 40 euro/m³. Soms wel eens wat meer, soms wat minder. Afhankelijk van kwaliteit, bereikbaarheid van het perceel enz... Dat hout is, zover wij horen, bestemd voor de chinese markt (beste stukken stam), ofwel voor papier ofwel voor sinaskisten ofwel voor lucifers.

Uiteraard zijn er enkele bewerkingen nodig eer het in de winkel op gezaagde planken ligt (transport, zaagwerk, ...) maar toch verbaasd me deze erg hoge prijs.
 

foxy

Nieuw lid
15 aug 2014
3
0
Hallo,

ik bedoelde in planken verzaagd en ik koop rechtstreeks in de houtzagerij en vind de gevraagde prijs dan ook erg hoog. Ben dan ook aan het rondkijken om deze houtsoort ergens anders aan een aanvaardbare prijs aan te kopen
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Wat bedoel je precies met 'gezaagde populier'? In planken verzaagd of gewoon van op stam gezaagd (dus liggend naast de weg)?

Wij verkopen de populier van de eigenaar aan de kappers (op stam dus), voor 35 à 40 euro/m³. Soms wel eens wat meer, soms wat minder. Afhankelijk van kwaliteit, bereikbaarheid van het perceel enz... Dat hout is, zover wij horen, bestemd voor de chinese markt (beste stukken stam), ofwel voor papier ofwel voor sinaskisten ofwel voor lucifers.

Uiteraard zijn er enkele bewerkingen nodig eer het in de winkel op gezaagde planken ligt (transport, zaagwerk, ...) maar toch verbaasd me deze erg hoge prijs.
Misschien voor vergelijking te kunnen maken: wat kost een goede stam beuk of grenen (grove den). Dit zijn houtsoorten die gangbaar zijn.
 

foxy

Nieuw lid
15 aug 2014
3
0
hallo, ik maak schietbakken uit populieren hout een cafesport hier uit Oost Vlaanderen
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Heb gisteren 9 stammen met gemiddeld diameter van 50-60 cm en lengte van 2,5 meter, ik schat het in op rond de 6 cube zoals het nu staat in planken van 45 mm en 27 mm diktes gezaagd. Hout prijs 170€ en ik verwacht een rekening van de mobile zager van ongeveer 300€ gebaseerde op vergelijkbaar werk uit het verleden. Dus 6 cube voor onder de 500€ gebruikt voor interieur en timmer werk zoals de nieuwe vloer in de hooizolder bijvoorbeeld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.