Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 29 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 286
    Swake,
    Met de rvs bedoelde ik kwaliteit A4 maar in de kleurcodering heb nu ook mijn twijfels, het zou ook de rode kunnen zijn, zal dit nog eens nakijken.

Hallo Tuoh
    Van jou heb ik al heel wat informatie gelezen en al wat schetsen opgeslagen, vooral dan van het project Dulcimer.
    Wel heb ik nog wel wat vragen over de verbindingen in die schetsen maar die volgen nog wel als we zover zijn, alvast bedankt voor de info die jij hier meegeeft.

Mvg

Bart

Nog wat zitten nadenken en rekenen, als ik de draadstangen tot in de fundering wil brengen zouden die langer moeten zijn dan 1m, daarom heb ik het volgende gedacht, ik zou 1 rij minder betonblokken metsen en deze rij vervangen door een soort van ringbalk waar ik dan de draadstangen in kan bevestigen.
    hierdoor wordt de afstand van de draadstangen gehalveerd.
    Is dit een goede oplossing?
    Om de hoeveel afstand zou ik dan een draadstangen steken?

Mvg

Bart

In mijn eigen bouwwerk. Wat redelijk gelijk is aan het jouwe Bart heb ik de draadstangen om de meter zitten en met een soort bakje in de spouw gestort. Ik heb een lap folie geknipt en deze tussen de spouwmuren gehangen. zo heb ik betonnen ankers in de spouw van B 30 X D 7 (spouwbreedte) X H 30 (lengte anker in de beton is 25 cm). Dr draad komt dan 10 cm boven de spouw uit. Genoeg om de muurbalk erop te schroeven. Zie foto hier onder.

Hier het verslag van mijn eigen bouw. Misschien kan het je helpen.

foto 3-1.jpg

Hallo Pow,
    bedankt voor de tip en een mooi project trouwens, hier zal ik het op deze manier niet kunnen uitvoeren omdat het muurtje maar 18 cm is en mijn stenen zijn 8,5 cm dus ik heb maar 1 cm over tussen de stenen.
    Hier en daar de steen wat uithollen om een draadstangen te laten passeren is geen probleem maar alle stenen afslijpen om een bredere spouw te verkrijgen zie ik niet echt zitten.
    De afstand van 1m kan ik hier ook wel respecteren.

Bij een opbouw in eik zijn twee draadstangen op drie meter ruim voldoende, en een ringbalk gieten is geen slecht idee. Je kan anders ook de draadstangen gewoon verlengen met een koppelmoer als 1m te kort is.

En de werken zijn alweer wat gevorderd, nadat ik tijdens de week de laatste graafwerken heb uitgevoerd en de folie geplaatst, heb ik vandaag de netten op maat gemaakt, geplaatst en de beton gestort.
    Nu kan alles eerst wat drogen en dan terug aan de slag met de betonblokken voor het verder uit metselen van de fundering.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Ik dacht eerst dat wordt een fundering voor een flat-gebouw

waarom heb je geen plaat gestort van 150mm, is stukken gemakkelijker, en later ook makkelijker
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Dat wordt een prachtig bijgebouw!

Hallo mcluma,
    Het is zeker geen fundering voor een flatgebouw hoor, ze heeft maar een dikte van 30cm.
    wanneer ik een plaat zou hebben gegoten, dan zou ik eerst de grond moeten hebben vlakgetrokken en zo als in een vorig bericht al vermeld zit er een hoogteverschil van zo een 50cm van de ene naar de andere kant neem dan nog van het laagste punt nog een 10cm zodat de graszoden weg zijn en we zitten al op een diepte van 60cm.
    Dus zit ik op dat moment net zover als nu, enkel zou het me heel wat graafwerk bezorgt hebben en ook zo een 3 kubieke meter beton extra en ook nog 2 betonnetten.

Ik denk dat er bedoeld wordt een betonvloer met vorstrand. Wordt een solide gebouw zo te zien!

Forum Rechten