bouwen van een eikenhouten bijgebouw

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Dit weekend eindelijk nog eens kunnen verder werken, 3 spanten gemaakt en geplaatst en 1 noordboom klaargemaakt voor montage.
Hopelijk kunnen we volgende week verder werken en kan ik de 2 noordbomen plaatsen, dan nog een aantal spanten er tussen en we kunnen weer aan de metselwerken van de open haard beginnen te denken.

IMG_1481.jpg

Mvg Bart
 
P

Pel

Guest
Ziet er goed uit Bart, het is wat werk, maar dan heb je ook wat, waar menigeen jaloers op zou zijn.

Groet Pel.
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Vandaag een dagje verlof gehad en dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om de laatste 2 noordbomen te plaatsen, eindelijk zitten deze erin.

IMG_1483.jpg

morgen gaan we verder.

Mvg Bart
 
P

Pel

Guest
Bart, ik vind dit een prachtig mooi stuk vakwerk, wat je bijna nooit meer ziet heden ten dagen, daar mag je best trots op zijn.

Groet Pel.
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Bedankt voor de reacties, vrijdag nog wat verder gewerkt, 12 gaten waar de spanten invallen uitgehakt en begonnen met het plaatsen van de spanten.


IMG_1486.jpg

Mvg Bart
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Dit weekend weer een stukje van de spanten bijgeplaatst, volgende week beginnen we aan de andere zijde.

IMG_1487.jpg

Mvg Bart
 

Hout-is-machtig

Nieuw lid
7 apr 2017
24
0
Bedankt voor de reacties, vrijdag nog wat verder gewerkt, 12 gaten waar de spanten invallen uitgehakt en begonnen met het plaatsen van de spanten.

...


Mvg Bart

Hallo Bart,

Heb je een detail foto van de gaten?

Met vriendelijke groeten,

Marc
 
Laatst bewerkt:

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Hallo Marc,

ik heb er maar eentje, deze staat op pagina 17, bericht van 10/12, uithakken van muurplaat.
Als ik de volgende maak zal ik een andere foto nemen van muurplaat en spant, de beide delen die in elkaar vallen.

Mvg Bart
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Eindelijk nog eens kunnen verder werken, gisteren en vandaag de andere kant afgewerkt met de spanten, nu het middenstuk nog.

IMG_1488.jpg

Mvg Bart
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Marc, ik kan via een privé bericht geen foto's toevoegen dus plaats ik ze hier maar, een foto van dichterbij en eentje van de mal, hier is de vorm goed in te zien.

IMG_1491.jpg
IMG_1492.jpg

Mvg Bart
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
2 weekends op rij nog eens kunnen door werken en het middenste stuk is klaar :D, in de opening die nog aanwezig is gaan we eerst de schouw door metselen en dan komen er nog 2 spanten te staan, maar deze liggen al klaar.
Nu gaan we ons consentreren op de metselwerken van de open haard.

IMG_1495.jpg

Mvg Bart
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.