hardwax op tafel van Sap Gum

emdee

Nieuw lid
2 mei 2010
2
0
Goedemorgen,

op een homemade tafel heb ik een naturel hardwax olie gebruikt om deze te beschermen. Op de gebruikte proef stukjes droogde dit mooi op naar nagenoeg de oorspronkelijk geschaafde/geschuurde kleur. Op de tafel zelf blijft deze nog vrij donker en is de grijzige kleur nagenoeg weg.

Iemand ervaring met Sap Gum en hardwax?

Zal een foto bijvoegen van de tafel voor de behandeling, geen foto voorhanden zoals die nu is na een behandeling.

Bedankt alvast!



Attached files
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Ik heb geen eraring met sap gum hout.
Klinkt als een houtsoort, waar gom in zit of uit getapt wordt.
Kan me voorstellen, die inhoudstoffen (op termijn) reageren met hardwax.
Mijn ervaring met hardwax (Osmo) is tot nu toe goed, geen enkele gebruikte houtsoort (geen sap gum) gaf problemen.

Kor
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ook hier geen vervelende ervaringen met hardwax. ik ken alleen het hout niet voorover je vertelt.kan net de uitzondering op de regel zijn.
 

emdee

Nieuw lid
2 mei 2010
2
0
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hier een link met iets meer info over de houtsoort: http://www.ltl.nl/nl/index.php?page=houtsoorten&id=208

Met Sap Gum zelf meer ervaring met hardwax, echt allemaal in kleur en niet naturel. Eerlijk gezegd begin ik het nu steeds meer te waarderen door de mooie tekeningen in het hout en went het al de iets bruinere kleur
;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.