Keukenkastje van gezeept eiken

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Aangezien de collectie kookboeken maar op de koelkast werd gestapeld werd het tijd voor een extra kastje in de keuken. Het hout komt bij Rick vandaan. Panelen al verlijmd, dat scheelde mij weer werk. Waarvoor dank :)
De hoeken zijn met de hand verstek geschaafd met voor de zekerheid een aantal lamello´s. Het geheel is aan een keeplat opgehangen. Voor de afwerking heb ik zeep gekozen omdat dat voor mijn gevoel een natuurlijke uitstraling geeft, en het is toch goed te onderhouden. Het hout word wel iets lichter, maar geeft niet de indruk dat er iets op zit zoals lak of olie.

Eindresultaat
20150419_161333s.jpg

Met deurtje open. De scharnieren zijn de Hafele Free Flap. Bij nader inzien misschien toch andere scharnieren moeten kiezen waarbij de klep hoger open gaat. Maar goed, de boeken kunnen er in en uit. Het is dus geen probleem.

20150419_161342s.jpg

Het lijmen was nog wel uitdaging. Eerst twee helften lijmen

20150227_210408s.jpg

Daarna alles samenvoegen

20150306_220958s.jpg

Ik ben erg tevreden over het eindresultaat. En de keuken ziet er weer een stuk opgeruimder uit ;)
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Bedankt voor de reacties.
Er zit gewoon melkglas in. Niet gehard. Bij de plaatselijke glashandel op maat laten snijden. Het zit in een sponning en vastgezet met een latje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.