Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Keukenkastje van gezeept eiken

Aangezien de collectie kookboeken maar op de koelkast werd gestapeld werd het tijd voor een extra kastje in de keuken. Het hout komt bij Rick vandaan. Panelen al verlijmd, dat scheelde mij weer werk. Waarvoor dank
    De hoeken zijn met de hand verstek geschaafd met voor de zekerheid een aantal lamello´s. Het geheel is aan een keeplat opgehangen. Voor de afwerking heb ik zeep gekozen omdat dat voor mijn gevoel een natuurlijke uitstraling geeft, en het is toch goed te onderhouden. Het hout word wel iets lichter, maar geeft niet de indruk dat er iets op zit zoals lak of olie.

Eindresultaat
    20150419_161333s.jpg

Met deurtje open. De scharnieren zijn de Hafele Free Flap. Bij nader inzien misschien toch andere scharnieren moeten kiezen waarbij de klep hoger open gaat. Maar goed, de boeken kunnen er in en uit. Het is dus geen probleem.

20150419_161342s.jpg

Het lijmen was nog wel uitdaging. Eerst twee helften lijmen

20150227_210408s.jpg

Daarna alles samenvoegen

20150306_220958s.jpg

Ik ben erg tevreden over het eindresultaat. En de keuken ziet er weer een stuk opgeruimder uit

Athanor
    Guest
    Fraai werkstuk! Proficiat met het resultaat!!

Fons

Het is prachtig. Die greep past er ook zo mooi bij. Wat voor glas heb je erin gezet?
    Het gaat niet om het resultaat, maar om de weg er naar toe.

http://www.houtbewerken-voor-dummies.com

Bedankt voor de reacties.
    Er zit gewoon melkglas in. Niet gehard. Bij de plaatselijke glashandel op maat laten snijden. Het zit in een sponning en vastgezet met een latje.

Forum Rechten