Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: inschrijven KVK?

inschrijven KVK?

Hallo,

Ik ben nu 17 jaar en zit te denken om mij in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.
    Omdat ik af een toe een klus doe en om mijn BTW te kunnen declareren.

De inschrijving kost zo een 50 euro
    Zijn er nog andere regels aan verbonden omdat ik nog minderjarig ben?
    ik hoorde ik dat je een x aantal klussen per jaar moet doen, weet iemand hoeveel dit is en of dat nog steeds geldt?

Alles tips en adviezen zijn heel erg welkom

alvast bedankt!
    Paulo

Begin met een bedrijfsplan schrijven. Tevens moet je als ingeschreven bedrijf een boekhouding bijhouden.

Tevens http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wij...n-onderneming/

Ik zal vanavond nog wel wat info opzoeken. Ik heb nog ergens papieren liggen.

http://www.ondernemersplein.nl/onder...drijf-starten/

Bedankt!
    als u meer info heeft hoor ik dat graag.

onder de 18 toestemming en mee tekenen nodig van een van de ouders ivm wettelijke aansprakelijkheid vlgs mij

Laat dat bedrijfsplan maar zitten, dat is niet nodig. Je schrijft je gewoon in als eenmanszaak.

Gelukkig is de jaarlijkse vergoeding afgeschaft, want behalve een btw-nummer en toegang to de groothandel heb je verder niet veel aan de KvK. Je krijgt vooral een berg ongewenste mailing van administratiekantoren etc. Daarvoor kun je je uitschrijven.
    Laatst gewijzigd door close; 28-05-15 om 16:29.

interessant onderwerp, ik zat namelijk precies aan het zelfde denken. qua het bedrijfs plan dat is volgens mij ook niet nodig. voor zover ik geleerd heb op school is dat alleen nodig als je ook een lening af wilt afsluiten dan willen ze precies weten waar je alles aan gaat besteden en zo. als dat niet zo is hoor ik dat graag. moet volgend jaar een ondernemingen plan schrijven voor school dus ik blijf zeker mee lezen. kan nog interessant zijn voor volgend jaar.
    groet jordi

Een onderneming moet gebaseerd zijn op een plan. Oftewel, een ondernemingsplan. Schrijf dat (dat doe je voor jezelf, niet in eerste instantie voor een bank), laat iedereen die je kent er gaten in schieten, pas het aan, doe hetzelfde nog eens tot je het gevoel hebt dat het gaat werken EN nog steeds is wat je wil. Heb je dat gevoel niet, begin er dan niet aan. Wees kritisch, realistisch en bovenal eerlijk tegenover jezelf. Dat is de zin en het nut van een ondernemingsplan, ook al heb je dat niet perse nodig voor een bank of een andere geldverstrekker. Er zijn legio voorbeelden te vinden op het net van dergelijke plannen en de kamer van koophandel kan je daar ook bijzonder behulpzaam bij zijn. Er zit daar veel kennis van zaken waar je wel degelijk heel veel aan kan hebben.

Een eigen bedrijf is ontzettend leuk, maar er komt wel het een en ander bij kijken, zoals administratie (boeken moeten kloppen), belastingzaken (de belastingdienst wil van alles van je [voornamelijk geld en daar is niks mis mee maar kunnen ze dat nou niet wat eenvoudiger maken?]), marketing (of verwacht je dat de opdrachten vanzelf op je af komen?), planning (die opdrachten moeten op tijd af en het materiaal moet er tijdig zijn). Dan krijg je nog je huisvesting met alles wat daar weer bij komt kijken, vervoer, je machinepark, voorraden...... Enfin, het is nogal wat. Al die zaken moet je de revue laten passeren in je ondernemingsplan. Alles op een rijtje, en dan de beslissing nemen. De meeste ondernemers gaan stuk doordat ze van te voren niet geweten hebben waar ze aan wilden beginnen.

Neemt niet weg dat ik respect heb voor iedereen die wil gaan ondernemen, zeker op jongere leeftijd! Doen, maar wel doordacht.

Succes!!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Tja, met zo'n advies was ik nooit ondernemer geworden...

TS doet al klussen dus een eenvoudige vorm van "marketing" heeft hij al onder de knie, het gaat hem nu vooral om de voordelen van een btw-nummer. Daarbij kan hij ook nog in aanmerking komen voor startersaftrek. Prima manier om er in te rollen en het vak en het ondernemen te leren. Een eenvoudige administratie voldoet. Al doende leert men.

Rob heeft helemaal gelijk een ondernemingsplan schrijf je voor jezelf.
    Bedenk wel dat er eisen aan vast zitten aan een inschrijving voordat ondernemer bent en de btw mag verrekenen. Juist voor deze eerste vragen kan je prima bij de kvk terecht.
    Een jaar geen omzet of activiteit dan kan de ficus heel vervelend doen (spreek uit eigen ervaring en het bedrijf is van 1823)
    Toch moet je er in jouw geval niet tegenop zien. Je hebt waarschijnlijk nauwelijks vaste kosten (geen gezin geen eigen huis geen energie nota etc) Heel simpel gezegd geef je niet meer uit dan er in komt dan kan je geen buil vallen. Koop niet op rekening betalen moet je toch en je krijgt geen onverwachte uitgaven. Bovendien hebben heel veel bedrijven graag meteen geld. Kan je weer een betere korting bedingen.Zet meteen het bedrag dat je aan btw moet betalen op een aparte rekening en reken erop dat van elk bedrag dat je onttrekt uit de onderneming je zon 30% belasting moet betalen. Dit is een grove indicatie
    Heb je een broertje dood aan administratie laat dit dan door een ander doen.(liefst een onbetaalde vrijwilliger die je wil helpen) Betaal altijd je eigen rekening zelf en teken alles af.

De belastingdienst heeft een uren criterium om als ondernemer actief te zijn, af en toe een klus (je) zal niet voldoende zijn.
    als je jonger dan 18 bent moet je voogd/ouder meetekenen. Die dus mede verantwoordelijk zijn.
    als je weinig werk hebt en veel aankoopt krijg je btw terug (declaratie) dat vind de belastingdienst niet leuk en kan je sneller controle verwachten.

De kvk inschrijving kost niets, ze zullen je adres gegevens verkopen.
    waar je rekening mee moet houden is de belastingdienst ga daar eens op gesprek dat kan gewoon.

aankopen tot €700 per stuk zijn een directe volledige afschrijving en geen investering.
    aankopen boven de €700 zijn veelal investeringen dus afschrijven in 3 a 5 jaar hier gaan veel startups vaak de mist in.

Forum Rechten