juwelenkistje voor mijn dochter

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Dat ziet er heel mooi uit. Het zal ook veel voldoening geven dat ook het hout helemaal zelf is verwerkt.
natuurlijk zijn we benieuwd naar het scharnier en een foto vanuit de andere hoek!
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Dank voor de leuke reacties. Zelf geoogst hout verwerken is werkelijk superleuk! Hier wat extra foto's en de scharnier heb ik gemaakt door een staafje appelhout zo goed en zo kwaad mogelijk rond te maken (ik heb geen draaibank en moest het inspannen in mijn boormachine). Dat staafje heb ik toen in drie delen gezaagd, waarvan ik het middelste deel helemaal doorboord heb over de centrale lengteas en de twee buitenste twee delen alleen deels ingeboord. Daar heb ik toen bij wijze van scharnierpen een RVS pennetje doorgestoken. Toen was het flink schaven en vijlen om alles pas te krijgen. Ik heb de kopse kanten en de niet te plakken kanten met kaarsvet ingesmeerd en het scharnier gelijmd. Daarvoor heb ik de buitenste twee delen aan het kistje gelijmd en het middelste deel aan het deksel.image.jpgimage.jpg. Ik heb voor de volgende keer alweer wat verbeteringen c.q. verfijningen bedacht, want het scharnier is niet overal even netjes, maar dan moet ik eerst even wat meer tijd hebben om weer aan de slag te kunnen.
Groeten,
Hans
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.