eugene stelt zich voor

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
goedendag allen,
Ben al een tijdje druk met hout, maar dan meer als ondergrond; heb namelijk een schilders- en renovatiebedrijf annex spuiterij.
Vorig jaar een partijtje new Zealands Kauri op een veiling gekocht om daar een tafel van te maken. Ben een paar keer die kant op geweest ben en mijn interesse voor de houtsoort, na een bezoek aan het Kauri museum én een foto bij de oudste en grootste kauri van New Zealand sluimerde al op de achtergrond. Zonder enige kennis van zaken , maar met goed advies, aan het avontuur begonnen en het resultaat is een prachtig tafelblad geworden van 100 X 350. Ik zal er nog wel eens een foto van plaatsen.
Het overgebleven hout aangeboden aan Rick; wiens naam opkwam bij het zoeken naar een fijn houthandel en de planken aan hem verkocht zodat hij er weer anderen blij mee zou kunnen maken. Bij het langsbrengen in Zwolle op het idee gekomen zelf ook eens wat te gaan doen met alle restanten die we hier in de loop van de jaren verzameld hebben. Het resultaat is inmiddels een behoorlijke stapel snijplanken, kaasplanken etc. Omdat we een allround bedrijf zijn kan ik gelukkig beschikken over een fatsoenlijke Hammer 3-in 1 machine, perslucht, een lintzaagje, afkortzagen en vooral veel schuurmachines en frezen. De tafel heb ik gespoten in 12 lagen blanke 2-K lak, de plankjes werk ik af met olie. Ook nog bezig met een oude Noorse sloep, al loopt dat project op dit moment een beetje traag....
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum!

Je bent met leuke projecten bezig, zo te lezen. Daar zien we natuurlijk graag wat van. Waar we vragen kunnen beantwoorden doen we dat graag:) Maar ook jouw kennis gebruiken we natuurlijk graag, zeker over verf en afwerking heb je volgens mij wel het nodige "in huis"


Fons
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
IMG_0085 (2).jpg
de oudste IMG_0085 (2).jpgen grootste kauri van new Zealand : Tane Mahuta
de stam is bijna 18 meter recht omhoog en heeft een omtrek van bijna 14 meter; volgens het bordje zit er meer dan 250 kuub hout in deze boom!
Als je heel erg goed kijkt zie je mijn zoon van destijds 13 voor de boom staan....
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
iphone02102014 1005.jpg
het kauri hout ( nog geen 1/3 e kuub) dat als basis diende voor mijn eerste project; een tafelblad!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.